måndag 28 januari 2013

Undrens tid är inte förbi...

Fick ett telefonsamtal från Lotta Elldér. Lotta har en dotter till Gretchen på halvfoder, D. Jackie o före det har hon haft 2 shelties från mig. Hon iallafall sa: Kör hem Gretchen till mig, jag kan ta hand om henne. Hon är IVA sjuksköterska!!! som inte jobbar, är inte detta fantastiskt så säg. Jag är så så Tacksam att Lotta är tillbaka i mitt liv o att hon gör detta för oss!!! Tack, Tack, Tack Lotta!!!! Sen har de ringt ifrån Blå Stjärnan o det låter också possitivt. Gretchen hade ätit 1 dl torrfoder imorse, handmatad. Hon tömmer sig själv, liggandes i buren. Hon har stått upp med hjälp samt tagit något stapplande steg med hjälp. Jag vet inte om han sa att hon hade el skulle flytta från IVA till kirurg avdelningen, jag har hört det nu i några dagar att hon Ska flytta idag men inte gjort det. Hon kan inte blinka på h öga än o det är därför hon har en skada på hornhinnan. De har skrapat där samt att vätske stimulerande medel är insatt o det var något mer hon hade för det. Svaret från odlingen hade kommit o bakterierna som hon har i hjärnan växer inte, det var tydligen inte så bra. Idag känner jag mig hoppfull :) :)

6 kommentarer:

Peter Waldholm sa...

Rackham skickar några kramar till er båda
Peter / Rackham

jettehanne sa...

Åh hvor lyder det godt, dejligt med søde mennesker, kærlige tanker.
Jette, Mogens og Muffe.

Unknown sa...

Härligt med hjälpsamma vänner. Skickar kramar, energi och goda tankar till er.

Unknown sa...

Hvor dejligt med hjælpsomhed og lidt fremskridt. Endnu flere kram, energi og kærlige tanker. Vibeke & co.

Dreamwishes sa...

Tack ska ni ha :)

Susanne Rødtness sa...

<3 <3 Krydser fingre og håber det bedste for jer.

Stort kram