onsdag 30 januari 2013

Bakslag

Jag skulle åka hemifrån kl 9.30. Jag planera att åka till Dahls kondis för att köpa med mig tårtor till personal men så ringer de då kl 9.00 o säger att det är en försämring från igår :( :( så de vill avvakta tills i em. Han sa att hennes ögon inte hänger med varandra (jag tolkar det som att hon är typ skelögd) o detta betyder att inflammationen har flyttat på sig till andra sidan. Jag undrar vadå andra sidan? Han svarar: andra sidan av ryggmärgen så vad vi ska göra är att sätta henne på ett mer breddat antibiotika. Han sa något om inkapslat, hm jag kan inte återberätta för jag förstår inte riktigt. Vidare säger han att det behöver inte bli värre o det finns många som lever så här o att hon är uppe o går, kissar, bajsar, äter o dricker så hon är bra mycket bättre än i torsdags. Så nu får jag avvakta tills i em o se hur det blir. Blir hon sämre? Blir hon bättre? Kommer hon att bli så pass återställd så att hon kan bo hos mig? För att kunna bo hos mig måste hon bli så pass bra så att hon inte har ett allt för avikande beteende för att bli accepterad av de andra hundarna. Hon behöver inte bli accepterad av alla men hon måste kunna fungera ihop med någon. Annars måste jag försöka hitta någon som jag kan överlåta henne till.... om hon nu klarar sig överhuvudtaget. I dagsläget vill jag fortfarande tro att hon kommer bli helt återställd o att jag kan ta hem henne!! Det är em nu o de har ringt. Hennes tillstånd är oförändrat sen imorse. Vi ska höras igen imorgon. Varför flyttar en inflammation sig för? Stackars Stackars Gretchen.....

Inga kommentarer: