tisdag 21 augusti 2012

Två tänder saknas..... :( :(

Det är tisdagkväll o jag ska åka till jobbet om drygt en timme. Ska bara jobba 2 nätter nu så det känns bra. Tycker jag har en sån himla otur när jag har anmält till utställning långt borta, alltid är det något.... Tittade Viggo i munnen o han har tappat 2 tänder!!!! P1.an o P2.an i höger överkäke. Ack Ack Ack! Han är ju bara 7 år, varför i hela världen tappar han tänder nu??? Har beställt tid för tandskrapning på honom o jag hoppas på att de kan se att det suttit 2 tänder där så jag får ett intyg annars är det illa. Jag var så klantig också så jag anmälde honom till öppen klass, varför i hela världen tänker jag inte. Han skulle givetvis anmälas till Championklass nu när det är nya regler man kan ju tävla om certet från championklass också men nej då jag min nöt anmäler till öppen, grrrr vad sur jag blir på mig själv. Inte nog med eländet, Alva är också anmäld. Hon är gammal o har tappat mycket muskulatur i fronten men jag tycker att hon ser himla bra ut för att snart vara 11 år men vad gör då gammeltanta i söndagskväll, jo hon kommer rusandes o missar trappsteget på stentrappan o snubblar o slår i hela munnen så det störtblöder ifrån tandköttet. Men jorå tänderna sitter kvar. Hon har väldigt fina tänder, alla är kvar. Jag blev lättad! Sen ser jag då igår ett stort öppet, varigt skrapsår i skallen. Hon slog alltså i skallen också som jag missa fast jag stod o tittade på henne. Jag tvättar o inser att det inte kommer vara bra på 4 v. Det kommer vara läkt o sårskorpan kommer vara borta men hon kommer att ha ett hårlöst parti i storlek som en 5 krona... Så jag kommer att åka med en "tandlös" o en "sårig" hund+ Fiffi som ser oförskämt bra ut nu o lille Pentu tar vi med, han behöver tränas. Jag kommer förmodligen (men bara förmodligen) att åka ändå men det är så Mycket Roligare att åka på utställning när allt är bra. Nåja jag kan gå med huvudet högt ändå, mina hundar är Vackra!!!

Inga kommentarer: