måndag 13 augusti 2012

Besvikelsen är stor pga domarbyte till anmäld utställning.... :(

Det var meningen att jag, Stella o Lena Nälgård skulle åka till Oslo på lördag för att ställa ut hundar på söndagen. Domaren som vi hade anmält till var Marku Kipinä från Finland. Vet inget om honom men jag har googlat på hans namn o tyckte han såg sympatisk ut. Kändes spännande att visa Fiffi o Ally för honom. När jag då öppnade mina nummerlappar igår kväll så var det domarbyte till en domare som jag Inte vill ställa för. Uschianemej så Besviken jag blev!!! Vi har ju planerat länge att åka till Oslo.... men ställa för en domare jag inte vill ställa för det gör jag inte!! Anmälningsavgiften får jag tillbaka pga domarbyte. När jag ställer ut mina hundar vill jag göra det för en bra dommare. En bra domare för mig är: En trevlig person i första hand mot mina hundar för är domaren trevlig mot mina hundar är det en trevlig person. Det ska vara en kunnig person, någon som jag anser är kunnig för det är klart att alla domare är kunniga. Jag vill åka till en utställning o vilja Veta vad just den personen tycker om mina hundar sen om det går bra eller inte hör inte hit fast det är klart att jag blir besviken om det inte går bra men då har jag Valt att höra vad just den personen har att säga. Sist men inte minst vill jag kunna känna att domaren har ett intresse för min ras. Tycker det känns tråkigt de gånger jag känner att domaren inte tycker om rasen o när jag förstår att denne bara råkat bli tilldelad att döma kromfohrländer. Ställer jag på hemmaplan, My dog i Göteborg, Borås el Tvååker då kan jag anmäla nästan till vad som helst men ska jag åka långväga ja då vill jag känna att jag verkligen vill veta vad just den domaren tycker om min hund. Så idag är jag Besviken för det blir ingen Oslo utställning för mig på söndag...... Har anmält till en till utställning utomlands så jag får se fram emot den istället. Har inte anmält till något i Sverige mer i år, ska fundera på Växjö om jag nu inte lagt in att jag ska jobba då. Sen är det Norge o Danmark som gäller nästa år också förutom de utställningarna på hemmaplan då :)

Inga kommentarer: