lördag 4 augusti 2012

Förändringarnas vindar blåser....

... eller det kanske bara är min rastlösa natur som ger sig till känna :) De senaste dryga 20 åren har jag varit en aktiv utställare. Jag hade till en början collie o sheltie (om man inte räknar med mina första år då, för då var det dobermann som gällde) Som collie o sheltie uppfödare kan man spara många hundar, de går oftast ihop med alla. De mår heller inte dåligt att bli omplacerade om man tycker att de inte håller måttet el vad de nu månde vara. Iallafall så har jag haft en hel del hundar att ställa ut. Jag utbildade mig till ringsekreterare, tror det var år 1996. Jobbade en hel del i början men sen prioriterade jag att ställa ut hund framför att jobba, tyckte mig inte ha tid att jobba. Nu helt plötsligt när jag mestadels har kromfohrländer hemma o de är så gott som färdigmeriterade hela högen, ja jag kan fortfarande åka utomlands o försöka få de championaten på många o sen har jag ju Pentu som jag kan visa nästa år :) men ändå det känns inte som om jag har någon som Måste ställas ut o vad vill jag då... JO jag tänkte jag ska jobba som bara den som ringsekreterare nu.... Leta febrilt i mina gamla anteckningsböcker o trodde mig veta att sista gången jag jobbade var juli 2008 för collieklubben, så då behövdes det bara en "brush up" innan jag kunde ge mig ut o jobba. Ringde ringsek ansvarig o jodå hon skulle ta mig an. Ringde sekreteraren i västra för collieklubben för att få ett intyg av henne att jag jobbade år 2008. Hon hade avgått. Ringde den nya sekreteraren men fick inte tag på henne. Skulle göra lite sista efterforskningar så det verkligen var 2008 jag jobbade. Kollade hundars namn på skk.s sida under Hunddata o utställningar. Jämmer o Elände!!!! Det var inte år 2008 jag jobbade sist utan år 2006!!! Aj aj aj aj aj detta innebär att jag måste skriva om provet samt göra en aspirant tjänstgöring innan jag jobbar. Jaha skriva om provet, det ska jag väll klara om jag ska klara av att jobba med det. Eller? Brukar tänka ibland: måtte jag Aldrig bli av med mitt körkort för jag skulle Aldrig klara av att ta om det! Hur gärna vill jag jobba som ringsek? Jag vill ju gärna göra det om jag nu inte har så många hundar som ska ställas ut. Eller kan jag tänka mig att åka på hundutställning bara för att titta? Nja... vet inte. Samtidigt som jag tänker på min ålder, kanske dags att börja ta det lugnt? Tråkigt!! MEN två att mina arbetskamrater är långtids sjukskrivna nu, kanske det är idé att vårda sig själv? Ja jag vet inte jag grunnar på detta... Nu är det iallafall dags för lite rastningar innan jag ger mig av till mitt nattarbete som undersköterska. Ha det gott alla!!

Inga kommentarer: