tisdag 20 maj 2014

Zipp vom Weddern

Detta är Zipp wom Weddern. Det är Dreamwishes A-kulls (släthår) farfars morfar. När jag såg namnet i Arons stamtavla kände jag igen det. Igår när jag hade mer "städning av utrymmen jag aldrig är på" så hittade jag ca 30 hundar som jag dragit ut på sidan Pelmondo i tyskland (som inte finns numera) Detta är hundar som ligger bakom min a-kull strävhår. Så det betyder att nästan samtliga hundar som finns i sverige har dessa hundar i sin stam. Det finns några fler släthårs hundar, här kommer en döläcker till
Försäkte luska reda på vart i stammen de ligger bakom Alva o Alfrida men det känns som vägarna är stängda, även Peter Bayers sida ligger ju nere.... Fast det är ju klart. Han skickade ju hela hundars stam, ända tillbaka till Urpeter o Fifi till mig i pdf format. Men vart har jag sparat dem då tro... hm.
Det har alltså funnits 2 tyska sidor som har varit som ett register, stamtavleregister med foto. ToppenBra! men de finns ju inte längre. Någon som vet om det finns någon annat tyskt rasregister?? Vi här i Sverige borde göra oss ett!! Men Vem skulle göra det?? Måste vara en rasfantast (där platsar jag) samt att denne måste ha stor datakunskap för att klara av att göra detta (där brister mina kunskaper) Jag skulle kunna börja med att samla in foton på samtliga av mina uppfödda hundar. Jag har ett championgalleri (saknas något foto på nån hund) skulle kanske försöka få till ett rasgalleri på dreamwishes hundar. Skulle jag lyckas med det så blir det enbart foto o namn, ingen stam, men det kan man ju titta på hundata. Ja vi svenskar som vet hur man ska göra kan göra det iallafall....


Inga kommentarer: