söndag 4 maj 2014

Livet är skört

Idag har vi haft besök av Krister o Kerstin med juvelen "Mimmi" (D.Mercedes) Jag har hjälp dem lite med trimmningen. Oj så fin hon är Mimmi!! Hon var väldigt fin som valp o har utvecklats i alldeles rätt riktning. En riktig liten juvel :)

Sen har jag fått en hälsning ifrån Alexander Jacobson, ägare till D. Arne "Nicke" och nu har han även lagt till pirayan efter namnet :) Jag undrar vad det kan bero på..... Han hoppas att han tappar sina sylvassa tänder snart samt vidare skriver han att de jobbar på uppfostran. Han skickade även denna ljuvliga bild på "Nicke pirayan" Tack Snälla Alexander för fint foto!!
Nu till detta inläggs rubrik. Det var Riktigt Ruskigt här igår!! Efter middagen gick Henrik ut och skulle fortsätta med veden o jag röjde disk. Efter ett tag så hör jag att det bankar i väggen o undrar vad det var (det var Henrik). Straxt efter är det Henrik som bankar på köksfönstret. Han vrålar att jag måste komma, det är något fel med den lilla säger han. Anita  har varit ute några timmar om dagen i hundgården den sista tiden. Han säger att hon ligger i kojan o kommer inte ut o att hennes ögon är sprängröda. Jag rusar efter o undrar vad det kan vara. Ser henne liggandes på sidan i öppningen i kojan. Går in o försöker ställa henne upp, hon faller ner. Försöker dra ut henne, hon sitter fast. Slänger ner taket o hoppar in i kojan. Svär som en borstbindare... vafan är det frågan om, vad har hänt?? jag kör mina mantran medan jag kollar henne. Undrar om hon har krampat?? Hon ligger, det ser ut som om ögonen ska hoppa ut, hon har bajsat ner sig. Försöker lyfta upp henne men hon sitter fast. Fast i vadå?? I mina hundkojor har jag bäddat med lite olika men oftast är det ungefär 5 maskiner med tvätt i varje. Det är mattor, yllefiltar, täcken, filtar, dynor, fällar. I Anita sitter det fast en bäddmadrass. Ser ut som om den är fastbränd i halsen. Jag är ju halvblind också nuförtiden så jag ser inte. Ner med brillorna som oftast sitter uppe på skallen. Ser inte ändå. Henrik undrar om jag behöver en kniv för jag säger upprepande , det sitter fast. Sen ser jag att typ en bit av kanten, linningen,  på madrassen sitter fastlindad runt hennes hals o vrålar : jag behöver en kniv SPRING!! Lyfter upp Anita o madrassen o går ut ur hundgården. Henrik kommer med kniven o han skär loss henne. Hon är helt vinglig på benen o harklar sig länge länge efteråt!!! Fattar ni! Hon kunde ha strypits. Tänk om jag hittat henne död i hundgården. Jag är så Tacksam att hon lever!! Henrik hörde alltså att det kom konstiga ljud ifrån hundgårdarna, ljud som det inte brukar låta. Det var Anita som gnällde. Har aldrig varit med om något sådant här tidigare så det måste verkligen vara höjden av otur! Men höjden av TUR att det slutade lyckligt!!

7 kommentarer:

Camilla B sa...

Usch och fy Carina vad otäckt att hitta sin lilla vovve på det viset! Vilken tur att det gick bra! Kram Camilla

Camilla B sa...

Usch och fy Carina vad otäckt att hitta sin lilla vovve på det viset! Vilken tur att det gick bra! Kram Camilla

Dreamwishes sa...

Ja Camilla :( Tack

Unknown sa...

Lilla Anita!! Verkligen tur i oturen. En himla tur att det gick bra med er lilla tjej!
(hon har förresten blivit en ganska stor tjej nu, ser jag på bilden)
Gosa lite extra nu när allt gått bra :)
Mvh,
Lina Petersen

Unknown sa...

Fast... nu när jag läser ordentligt ser jag ju att det inte alls är Anita på bilden utan en annan kille som börjar bli stor :D
Ursäkta!
/ Lina

Unknown sa...

Åh fy vad hemskt! Tur att det gick bra <3 Kram till er alla!
/Kerstin och Tåska

Dreamwishes sa...

Tack Kerstin o Tack Lina!