torsdag 22 maj 2014

Underbar Nyhet

Jag fick en Underbar Nyhet häromdan! Det har skett en jättespännande parning utomlands mellan släthårs kromisar! Jag ska få köpa en hanvalp om det kommer någon och den blir bra men först ska bara uppfödaren kolla så att våra hundars stamtavlor stämmer. Hjälp mig att hålla tummarna nu va!! Jag vill, jag vill, jag vill... ha en liten pojke!
Dom här kom upp där det har legat en markduk, singel samt stått en hundgård i över 10 år, knepigt va.
Anita tycker jag ska köpa nya skor. Hon hjälpte mig på traven att göra sönder banden över skon. Dags att byta tyckte jag hon sa.
Stella sprang göteborgsvarvet, mellan = 5.2 km, i söndags. Hon är sportig hon!
Jag har rastat samt satt ut alla hundar (även Anita). Jag ska straxt gå o hämta några, vi ska till framsidan o fortsätta att gräva mitt grönsaksland. Äntligen har jag börjat att göra mig ett land. Jag gräver lite då o då för det är tungt så in i baljan men lite stressad känner jag mig. För jag har plantor här inne som behöver planeteras ute snart. Bla så köpte jag ju tobaksplantsfröer på tradera för ett tag sedan.
Ungefär hälften av dom är satta in en lång balja här inne o har kommit upp. Jättesöta! Jag sluta att röka 9/9 förra året. Jag sluta helt med nikotinersättningsmedel i början på jan men tror att jag blir galen ibland. Det är något som saknas hela tiden. Fundera på om jag skulle börja tugga på någon nikotin men börjar nu med att odla lite. Imellan grävningarna så ska jag försöka skriva ner informationen om "Hur man får poäng till årets utställningshund" det ska vara klart snart för det ska in i Kromistryckets nästa nummer. Något mer som är på schemat idag är trimning av Fiffi. Nu ska jag ut i det Underbara vädret. Jag tar med mig kaffekoppen o går på baksidan o tar ut några hundar för sällskap vill jag ha. Ha nu en underbar dag!




1 kommentar:

Unknown sa...

Åh vad roligt! Håller båda tummar och tår ;)
/lina