måndag 23 januari 2012

Varför har jag hund????

Nej ursäkta, varför har jag ett helt gäng oupfostrade marodörer???? Ja det undrar jag ibland. Jag kunde ju ha bott i värsta lyxvillan men inomhuspool o så långt bort ifrån lera så jag bara såg det på vykort.... ;)
Jobbade inatt när jag kom hem rastade jag hundarna mm som brukligt. La i massor med madrasser, täcken o filtar i hundkojjorna o nu har jag hur mycket smutstvätt som helst. Det är alla dessa filtar som är fulla med hår, lera o piss som gör att mina tvättmaskiner Aldrig håller någon längre tid. Nu när jag ska laga middag så upptäcker jag att någon (jag bara undrar vem ;) har öppnat skafferidörren o potatisen som står på golvet därinne är helt nerpissad... Yam gott.. näe. Alva är en riktig odåga som alltid ska envisas med att öppna alla dörrar hon kommer åt. Sen är det bara för resten av ligan att härja fritt i områden som hon ger dem tillgång till. Jag får fortsätta med middagen nu o till fläsk kotletterna blir det makaroner istället för potatis.... Idag säljes samtliga hundar för 1:- styck här.... :) :)

2 kommentarer:

Ingrid sa...

ha ha visst e dom underbara! Men förstår dig, lite sur blir man ..för att sen nästa dag e det glömt!Kram!

Dreamwishes sa...

Visst är det så... :)