fredag 6 januari 2012

Kromfohrländer A-kullen 10 år imorgon!!


Liten blir stor... detta är Alva o Alfrida när de är små. Hipp Hipp Hurra för min första kromfohrländerkull A- kullen som blir 10 år om några timmar 7/1. Stort Grattis till mina egna käraste o högt älskade S Ch, N Ch, SV-09 D. Alva o S Ch D. Alfrida!! Stort Grattis även till: D. Astrid, F Ch, F Ag Ch D. Adriana, D.Asta, D.Agnes, S Ch o Int Ch D.Anton. Två från kullen D. Augusta o D.Albin finns tyvärr inte längre ibland oss.
Hade tänkt att gratta dem men jag hade inte tänkt att plocka fram den jättestora smärtan som jag hade i samband med att de kom till världen....men tyvärr så började jag tänka på "ja nu för 10 år sen så hade Ina värkar o i samband med det så kom sorgen fram över att behöva förlora henne då. Jag grät o grät, det rinner tårar nu också när jag skriver. Det är ju inte klokt så dum man är. Jag verkligen sörjde henne då o det sägs ju att tiden läker alla sår så Varför gör det då så Ont Nu när jag tänker tillbaka på det???? För er som inte var med då: jag förlorade A-kullens mamma "Ina" i samband med att hon behövde snittas på Blå Stjärnan. Det är absolut det värsta som har hänt mig under mina 40, 45 el 50 (har inte riktigt koll på hur många det är) kullar som jag har haft på mina samtliga raser.
Säger ofta till Stella när hon är ledsen över att det är någon som inte finns med oss längre: Håll inte på o ödsla sorg på det gamla. Lägg dina känslor på att uppskatta o älska dem vi har nu för en dag så finns inte de heller med oss längre.
Föröker verkligen leva i nuet o det gör jag för det mesta el framtiden men ibland vid speciella datum går det inte att hindra att man tänker tillbaka o känner stor smärta o sorg.
Det är ju klart att det händer en del tråkigheter när vi har så många hundar o valpkullar men trots allt så är de mest till Glädje för oss. Så igen Stort Stort Grattis på den 10.onde födelsedagen alla Dreamwishes valpar från A-kullen!!!!

Inga kommentarer: