tisdag 24 januari 2012

Inte ett endaste löp i sikte....











....tittar Fiffi o Bellas "rumpa" varje dag men inte den endaste lilla bloddroppen kan jag se :( Sorgligt men sant. Jag som är så himla valpsugen... både Fiffi o Bella fick sin första kull dec 2010. De har båda haft ett löp efter det så det är hög tid att de båda börjar att löpa så jag kan få para o få ljuvligt Vackra Kromfohrländer o Kleinspitz valpar!!! Sen har vi Ally, visst är hon fin? Hon är utställd endast 2 ggr o har 2 cert samt cacib o Bir o Bim. Hennes ögon är kollade o de är UA samt att jag även kollat patella som är UA. Detta är Inget vi gör i Sverige men eftersom det inte finns någon fler än Ally alls i Sverige som är släthår o jag räknar med att få åka till Tyskland o para så tyckte jag det var lika bra att kolla detta också "utifall att" de kräver det då det har uppkommit något enstaka fall i Tyskland (liksom i Sverige) på patella. Men än så länge har jag inte gjort speciellt mycket för att hitta en hane... börjar bli hög tid då hon fyller 2 år i maj. Ingen fara alls om hon inte paras detta år o det är väll därför jag inte lagt manken till där. Sen har vi söta colliefröken Flamman... har verkligen Inte tänkt att ta någon mer colliekull. Tycker det räcker med Kromfohrländer o Spets men jag tycker Flamman är så Bra o visst vore det kul med en colliekull till :) På Flamman har jag kollat höfter o ögon som är UA, detta gjorde jag enbart för min egen skull men OM obs Om jag ska para henne krävs det ett MH. Kanske skulle jag kolla vilka klubbar som har MH här i närheten under våren.. el kanske skulle jag låta bli... :) för låter jag bli så kan jag inte para eftersom jag inte får regga hennes valpar då. Har lite att grunna på... Iallafall så väntar jag dagligen på att Fiffi samt Bella ska börja löpa så vi får valpar någon gång.

Inga kommentarer: