lördag 21 januari 2012

Nu är det Vinter på riktigt...


Så här ser det ut hemma just nu, tagit från trappan ut mot åkrarna. Ni som har varit hemma hos mig ser att grusvägen går där mitt i mellan. Strömmen har varit borta en kort period. Jag ber till gudarna att vi får behålla strömmen idag...
Jag tycker inte att Frida svarade så bra på Rimadylen som jag skulle ha önskat. Det har varit bra mycket bättre men hon är inte smärtfri. Vi ska prova ett annat anti inflammatoriskt smärtstillande som jag inte kommer ihåg just nu vad det hette. Ska hämta det på måndag så fram till dess så står hon på rimadyl. Ja idag är det ett riktigt busväder så jag o alla hundarna håller oss inne. Tänkte jag skulle ha lite hundvård o det är colliesarnas tur nu. Det ska bortas, klippas klor, klippas håret på tassar, trimma öron samt skrapas tandsten.

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Halloj! Hoppas det blir bättre med henne. Ronja hade me ont u efter röntgen visa det sig att hon har atros i båda sina framben, men med aktiv hund som innehåller glukosaminer så tack gode gud så e hon haltfri! Fin bild med snön! ha det bra!

Gry sa...

Hei!

har søkt mye på nettet etter hunderaser og likte Ally spesielt bra av utseende. Denne rasen er jo lite kjent. Har prøvd å sende deg en mail også. Kan du ta kontakt med meg på mail gry.schiotz@gmail.com

Mvh Gry

Dreamwishes sa...

Hej!
Ingrid: Va Tråkigt att Ronja fått atros... men Bra att du har hittat hjälpmedel. Tack för tipset om glukosamin, att jag inte har tänkt på det.
Gry: Har mailat dig.