fredag 10 januari 2014

Valpar Födda!! Dreamwishes Kromfohrländer släthår A-kullen

Födda 2014-01-08. 4 hanar+ 4 tikar. Aron vom Schloss Judenau- SE UCH Ally at Dreamwishes
Ja då så har Ally valpat. Allt gick bara bra o hon var så Duktig!! En mycket Mycket lätt valpning hade hon men fast en valpning är lätt är det alltid mycket känslor o dramatik med. Tänkte nästan skriva om "En uppfödares lätta valpning" får se idagarna om jag gör det, måste ju vara färskt i minne för att det ska kunna återspeglas. Det är 4 hanar o 4 tikar. En brun, två chokladbruna och resten är väldigt väldigt mörka ser nästan svarta ut men jag ser skiftningar i brunt så de kommer att ljusna. Vikterna låg på 124- 240 gram. Allt är bara bra med mor o barn!!

6 kommentarer:

Pernilla Wigren sa...

Grattis Ally och Carina!

Unknown sa...

Grattis!
Hoppas verkligen att en av dem kan bli vår.
Marianne o Rune

Gunilla J sa...

Åh så spännande med Allys valpar!
Har du redan hittat på några fina namn på A?
Du vet väl att Alfa och Aston redan är upptagna?

Carlo träffade faktiskt ett par när han var på Gärdet med Alfa i höstas. De visste om att du har en släthår och bevakade din blogg. Kanske en av Allys valpar hamnar i Sthlm?

EmelieS sa...

Grattis till din släthåriga A-kull! Vi möttes på MyDog-mässan för 2 år sedan, och det blev kärlek vid första ögonkastet för Kromfohrländer (som jag aldrig sett förut) & Ally. Sedan dess har jag följt din blogg & resan mot en släthårig kull - ett stort lycka till! Många hälsningar, Emelie i Gbg

EmelieS sa...

PS. Vi tycker naturligtvis att Ada är ett givet namn till en tik. ;-)

Dreamwishes sa...

GuJ: Näe jag har inga namn än o jag Vet att Alfa är upptaget :) men jag visste inte att det kom ifrån Alfa Romeo förren häromdagen, har haft en sån italienare en gång :)
EmelieS: Tack!! Så här på rak arm så kommer jag inte ihåg dig.... skäms på mig... så om du har skrivit upp dig på min lista för intresserade av valp kan du gärna skicka ett mail till mig nu.
Namnet Ada tycker jag om...