fredag 3 januari 2014

God Fortsättning!!

Ja god fortsättning alla! Det är så skönt att alla helger snart är över. Själv åkte jag på världens brakförkylning dagen före nyårsafton. Suck! Vad gör man? Ställer in o sabbar för några stycken? Eller intalar sig, det går med lite piller samt sätta på extramotorn... Det blev det sistnämda så min syster, Marie o hennes man, det ena barnet o deras 3 hundar kom hit. Inget märkvärdigt o det va trevligt att ha dem här. Skulle ha jobbat enkelnatt i tors men ringde o sjukskrev mig. Har nu sovit 2 hela dagar o känner mig lite bättre men Inte bra. Är tacksam att jag inte har anmält någon hund till My dog i år. För det är också en sån sak som det inte går att sjukskriva sig ifrån om man verkligen inte är döende då.
Två kort på Ally från idag. På det översta ser hon inte så stor ut men på det understa syns det att hon är stor. Det är så det är i verkligheten också. Ibland tänker jag näe så stor är hon inte, kanske 4-6 valpar men sen ibland från någon annan vinkel tänker jag aj aj aj vad hon är stor, måtte det gå vägen nu, det är nog 7-8 valpar. Hon har gått sina dagar den 13 januari. Jag har Aldrig gjort ultraljud på någon dräktig tik men denna gången har det varit bra nära, är så Nyfiken!! Nåja tiden får som vanligt visa hur många det blir o ska jag gissa så tror jag 7 st. Jag jobbar sista natten den 8/1 o sen är jag ledig i tja vad va det... ca 2v.
 Viggo tittar fram o undrar vad jag gör :) även han säger God Fortsättning på Er!!

3 kommentarer:

Pernilla Wigren sa...

God fortsättning till er alla!
Det ska bli väldigt spännande att följa er de närmaste veckorna...
Pernilla&Minou

Unknown sa...

I think there are 8 puppies! 3 females and 5 males :-)
Good luck for the last few days and the birth!

Dreamwishes sa...

Tack Pernilla!
Birgit: You think? ok then soon we will see :) thank you!