tisdag 26 februari 2013

Pojkvän till Ally

Så kom då mailet från hon i Tyskland som ska hjälpa mig att hitta lämplig kavaljer till Ally. En hane är väldigt mycket vit o det tror jag inte att jag törs använda på Ally. De andra bor i Österike, det är låååångt dig. Killarna ser jättebra ut o infon som medföljde är också perfekt. Jag kollade google kartan o tänkte att jag ev kunde ta båten göteborg- hamburg. Sen är avståndet från hamburg väldigt långt, tror inte jag klarar att köra det från morgon till kväll. Kan man bila till Österike? Med mitt knä?? Menisken skada o korsbands skada o på CT.n som gjordes i dec så såg de även artros (vilket förklarar min värk) Knäet hoppar ur led o låser sig ibland. Köra till Österike? Rakt ner genom hela tyskland, jo det skulle nog gå om jag har tiden. Det är attans att man måste jobba för att kunna överleva annars skulle jag sluta på jobbet på en gång :) Henrik sa: Du kan inte köra, du måste flyga. Vad kostar inte det då? o vart kliver jag av? Kan jag hyra en bil som jag får ha hund i? Jag har en del saker att kolla upp. Sen har vi ju det här med insemination, oj så behagligt att bara åka till en vet station o få henne insiminerad :) Sist jag kollade, för väldigt många år sen så var det bara vissa veterinärer som fick insiminera. Jag måste söka tillstånd för att göra det innan o ett kriterie var att det skulle vara långa avstånd imellan avelsdjuren o det är det ju. Sen sperman då, hur länge klarar den sig utan att frysas, kan jag få färsk sperma (jag vill helst inte ha fryst sperma)? Detta är saker som jag borde ha koll på, varför jag borde ha det går jag inte in på nu :) Så det är med blandade känslor jag tittar på de tilltänkta pojkarna till Ally. Dels är jag överlycklig för att ha fått dem o de är jättefina men dels känns det hopplöst pga att de bor så långt borta. Ja jag har en del saker att kolla upp.

1 kommentar:

Unknown sa...

Åh så knepigt. Jag önskar er ALL LYCKA med det fortsatta letandet efter en fin partner till Ally. Den dagen då allt - på alla de sätt - faller på plats, vill jag hemskt gärna ställa mig i kö för att få köpa en valp som är från henne. Allt gott/ Karin Ramhöj, Uppsala