måndag 25 februari 2013

Nya hundkojjor

Jag har fått hem delarna till två nya hundkojjor. Jag köpte 3 st dec 2011 o nu är det dags att byta ut de sista två äldre. Dessa hundkojjor är godkända av jordbruksverket. Här har två av 4 långsidor fått på sig första omgången färg. Sen hade jag sådan tur att Henrik målade allihop den andra gången när jag sov. Så nu ska de "bara" bäras ut (som jag inte orkar själv) o sättas ihop (som jag inte klarar) tur att jag har en karl :) Ser det ut så här hos er när ni kommer hem? Hundar på köksbordet men tant Alva vet att hon inte får vara där så hon hoppar ner när jag närmar mig.... När Stella blev hemkörd av en kompis familj så säger han: Det står 2 identiskt lika hundar i ert fönster, då var det Gretchen o Viggo som spana ut :) Ally ja Ally det har jag inte berättat. Iallfall söndagen för 2 veckor sedan när jag hade sista rastningen innan jag skulle iväg till jobbet så ser jag en massa blod på Pentus kropp, kollar igenom honom o ser att det inte kommer från honom. Ser att det droppar (ja nästan forsar, näe men mycket var det ) blod från Allys v framtass. Det var den stora trampdynan som var helt kluven, skärskada. Tvätta med klorhexidin, spruta på streptocillin i hacket, på med ett bandage o tratt o fort iväg till jobbet. Efter 1v så börja det blöda igen när jag trodde att hon inte behövde bandage längre, så 1v till med bandage o nu efter 2v klarar hon sig utan bandage o det ser jättefint ut, nästan helt läkt.

Inga kommentarer: