måndag 25 februari 2013

Återbesök m Gretchen till Blå Stjärnan

Någon dag efter det sista besöket så ringde jag upp blå stjärnan för jag tyckte Gretchen såg så dåligt. Hon gick in i mig o stolar, gick inte upp för de två trappstegen in utan jag fick lyfta upp henne. De satte in kortison, Prednisolon 10 mg 2 tabletter x 4 dagar, 1 tablett x 14 dagar o 1 tablett varannan dag i 14 dagar. Idag har hon ätit kortisonet i 9 dagar o äter fortfarande Flagyl o Bactrim men Metacam sattes ut när hon började med kortisonet. Veterinären som jag träffade idag, Lina såg själaglad ut när hon såg Gretchen o sa Fantastiskt flera gånger. Hon är så gott som återställd, ja det är hon :) Såret i ögat ser bättre ut o hon trodde det skulle vara helt läkt till nästa återbesök om ca 10 dagar. Jag kunde dra ner droppningen i ögonen till 4 ggr dag o det är bara chloromycetin som behövs nu men jag kan fortsätta med de andra så länge de finns kvar för att hjälpa ögat lite. Tårvätskan var bra även i det högra ögat nu, 18 o man ska ha minst 15. Trycket var 17 o jämt i båda ögonen. Syn nerven var inte alls lika inflammerad o hon sa att Gretchen definivt ser nu. Hon sa att deras veterinär Madeleine Moureau sagt att jag hade varit en favorit djurägare när hon jobbade på viskadalens... :) :) varför hon sagt det har jag inte en aning om eller hon tyckte väldigt mycket om mina hundar så då är det ju klart att jag tyckte om henne :) Ja hela besöket var väldigt possitivt :)

Inga kommentarer: