onsdag 17 oktober 2012

Höstväder

Ja hösten är verkligen här, regn, regn o åter regn..... o med det kommer leran. Det är knappt 2 v kvar nu tills Gretchens valpar anländer, snart dags att börja förbereda inför valpningen. Hon kommer att få valpa i mitt o Henriks sovrum. De flesta kullar brukar få komma i vardagsrummet så Henrik kan få sova i mörker men ibland händer det att tiken får valpa i vårt sovrum o så blir det detta gången. I vardagsrummet sover ju Stella nu eftersom övervåningen är ett byggcenter. Tänk när det blir färdigt däruppe, då kommer jag ha ett eget rum till valpningsrum ja o kombinerat gästrum. Härligt :) Har precis vaknat upp efter 3 nätters arbete o nu är det 5 dagars ledighet o nästa gång har jag bara en enkelnatt att göra. Den kommande helgen kommer bli underbar, bara få gå hemma o skrutta. Min syster, Carola kommer hit för att umgås hela helgen, hon har precis fyllt år så jag ska fixa något gott att käka. Sen ska vi gå här o bara vara. Förhoppningsvis blir vädret någorlunda så vi kan grejja lite ute medan Henrik bankar på däruppe. Det har varit mycket nu de sist helgerna, stod i ett kök till en 50-årsfest, bröllop samt helgens 70-tals fest med jobbarkompisarna o nu är det inget inplanerat förrens julborden (.... fast just ja Henrik fyller ju 12 nov så vi har ett inplanerat kalas för släkten den 10 nov... usch det vill jag förtränga, vart ska de få sitta tro...) Två st varje år, ett med Henriks jobbarkompisar o ett med hans släkt. Nu ett tag framöver kan jag få njuta av mitt liv med mina hundar o snart så får jag smått, vad Roligt det ska bli!!!!
Så här såg jag ut i fredags innan jag åkte på 70-tals festen :)

Inga kommentarer: