torsdag 18 oktober 2012

Alobelin Cosmos "Pentu" 7 1/2 mån gammal

Stella tog med sig några jyxs o kameran o fångade bl a "lilla" Pentu på bild. Han har vuxit så det knakar o har utvecklats en hel del, jag är väldigt nöjd med honom.
Titta så nöjd o belåten man kan se ut...
Fast här tror jag inte att han inser att han faktiskt är en hund o inte en kängeru
Vilken Härlig hund han är!!! Idag ska jag o Stella göra något som jag har tänkt på i flera år, vaccinera oss mot tbe. Det skulle vi ha gjort för länge sen, både hon o jag har några fästingar som biter sig fast varje sommar men det kan man tydligen förtränga. För ett tag sedan fick min äldsta barndomskamrat tbe. Hon blev ruskigt sjuk, hög feber o sprängande huvudvärk. Hon var så dålig i några veckor så hon knappt klara av att gå på toan. Hon är fortfarande inte bra o kanske aldrig blir, 30% får bestående men resten av livet. Nu när det har kommit mig så nära inpå så gör vi slag i saken så vi vaccinerar oss idag.

Inga kommentarer: