söndag 8 juli 2012

Lite smått o gott....

Alobelin Cosmos "Pentu" 4 mån gammal. Hade en av mina systrar här o vi åkte till ett stuteri i närheten, de har så många söta ponnyföl just nu. Tänkte det kunde vara bra att Pentu fick bekanta sig lite med hästar o det var spännande vill jag lova :) Tiden bara rullar på.... midsommar är över sen började förberedelserna för Stellas konfirmation med 30 matgäster. Det blev lyckat. Sen har en av mina systrar varit här, Marie. Hon har 2 sheltiesar från mig, hon tog med sig lilla Astrid hem också, på foder. Igår var jag till ullared o köpte in priser till årets kromfohrländerträff. Det kommer att bli ett mycket fint prisbord till utställningen, om du inte har anmält, anmäl dig!! Medan jag var iväg så hade Henrik 2 karlar här som hjälpte honom att riva övervåningen. Fast jag visste att alla väggar o tak skulle rivas när jag var borta fick jag mig en smärre chock när jag kom hem. En jättehög på backen på framsidan med gammalt virke, dörrar mm o där uppe ska vi inte tala om.... jag har ingen övervåningen nu, bara en massa sågspån. Här nere då... hela vardagsrummet o sovrummet är överfyllt av saker från övervåningen men jag har slängt det mesta. Ser fram emot när övervåningen är klar.... vilket kommer att dröjja. Hoppas det går bra för er mina sista valpköpare med er valp!! Har fått ett mail från en kromisvalpköpare som undrar hur hon ska göra för att valpen ska sluta bita henne. Detta är ett mycket vanligt mail. De är nu inne i åldern när tänderna ska bytas o det kliar förfärligt i munnen. Jag själv har ju en 4 mån valp så jag är varse om den saken. Pentu har nu slutat att bita i mina händer. Ta bara bort händerna o låt inte valpen få tillfälle att bita i dem. Pentu har ju även sovit mycket i min säng o varit helt hopplös i några minuter med att försöka bita mig i ansikte, armar ja allt han kommit åt. Har bara föst bort honom så gott det går/ lagt ner honom brevid mig o han har slutat efter ett tag. När jag har med mig honom när vi går runt hundgårdarna så blir han så exalterad o uppspelt så han biter mig i vaderna. Bara att säga nej o stampa till lite med foten så slutar de. Jag gör inte så mycket väsen av mig när de är sådana, det är ju övergående. Tycker inte man ska lägga ner för mycket energi med åthutningar, de blir bara rädda. Ett mörkt o dovt NEJ räcker. Resultatet i slutändan brukar bli bra ändå.

Inga kommentarer: