tisdag 19 juni 2012

Veterinärbesök

Vi var till veterinären i fredags, Allt var bra med samtliga valpar, både kromfohrländer o spetsbarn :) Det är så skönt när allt Är bra. Visserligen brukar det vara bra med det mesta men det finns en hel del som faktiskt inte kan vara bra alltid. Tänker på ev blåsljud på hjärtat eller andra olustigheter (som jag iofs inte haft på kromfohrländer men det är ju ingen garanti att det ska vara bra trots att det Alltid har varit bra) men som sagt vad allt var bra med samtliga kromisar o spetsar. Många av valparna har redan åkt, är faktiskt lite tomt här trots att vi har 10+ vuxna hundar hemma. Min tik som jag satt ut på halvfoder har åkt, D.Krista, längtar redan till hon ska komma hit o få föda sina valpar.... :) Om det nu visar sig att hon är lämplig till att vara en avelstik förståss. Imorgon åker det två kromisar o på torsdag åker de sista två kromisbarnen..... sen är det helt Tyst på valppratet här uschinamej så hemskt, men jag är ändå nöjd över att de har fått/ ska flytta till så bra familjer. Tänkte slänga ut en liten påminnelse här. Alla kromisfolk ni har väll inte glömt bort att vi har årets händelse den 28 o 29/7 i vårgårda??? Med årsmöte, agilitytävling, pälsvård, trevlig lörkväll m grillning samt utställning!!!! Till mina valpköpare: Jag hoppas ni bokar denna helg för denna roliga tillställning!

Inga kommentarer: