torsdag 12 juli 2012

Man hittar en del roliga saker i samband med rivningen...

Man hittar en del roliga saker i samband med rivningen på övervåningen. Denna tidning är från år 1936 då huset byggdes o tillhörde tydligen Hanna Mag...(kan det vara Magnusson tro) Mölnebacka, Hjorttorp.
En stövare kostade 20:- år 1936
Får det lov att vara en Älghund kanske...
Vad dyrt det var med skor!! En valp kostade 20:- o skorna 16.75 :- !!! Igår hade vi 2 snickare här, de ska göra grovjobbet. Sätta upp reglar o sånt. Jag ska gå upp o plocka ner en annan tidning från år 1934 som jag inte har tittat i än, för annars finns det risk för att Henrik slänger den när han fortsätter med rivningen idag. Själv ska jag åka bort!! Jag ska åka till Getterön, Varberg o fira min jobbarkompis Lena LH som fyller år idag. Tar med mig bikinin, kanske blir det årets första dopp idag. Badkruka jag, kan jag inte tro ;) Ska göra klart med hundarna innan jag åker sen får Henrik passa dem utifall jag sover över, som det är meningen att jag ska göra. Imorgon måste jag fixa Pentus öron som inte ser riktigt kloka ut just nu.

Inga kommentarer: