fredag 26 augusti 2016

Valpar Födda 2016-08-25 Dreamwishes C-kull Kromfohrländer Släthår

Ally valpade igår. Här ovan ses den förstfödda valpen. Han föddes kl 16.15.

Det är alltid nervöst inför en valpning, det är så mycket som kan gå fel. Min första kull föddes år 1990 och sen dess har jag varit med om en hel del. Mest har det varit glädje men ibland så skiter det sig ganska rejält, som det gjorde sist. Så nerverna var på helspänn denna gången. Allt gick bara så bra, precis som de ska enligt instruktionsböckerna. Tack för det, och det behövde jag :)

SE UCH Emilero's Ally at Dreamwishes valpade igår. Stolt fader är Gurkan vom Schloss Judenau ( 2 Cert). Det blev 5 hanar och 2 tikar. Ally och alla valpar mår bra. Egentligen ska jag åka på utställning imorgon till Ljungskile. Har anmält Gurkan och Anita, båda två behöver "bara" ett cert till för deras utställningschampionat men jag hoppar det. Min äkta hälft är borta över helgen och dottern har också annat för sig så jag känner att jag behöver vara hemma med den nyförlösta och serva henne med det hon behöver.
Jag kommer att kolla igenom min intresselista för valp i dagarna och kontakta er valpspekulanter inom kort.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Grattis till ett gäng friska,fina valpar!

Unknown sa...

Grattis till ett gäng friska,fina valpar!

Dreamwishes sa...

Tack Helene :)

Unknown sa...

Åh vad roligt!! Stort grattis till fina valpar! Stolt hon är, fina Ally :)
Hur ser leveransen ut för denna kull? Det är jag som har haft kontakt med dig lite till och från, både här via kommentarer på bloggen men även via mail, under lång tid. Då jag och sambon är intresserade av att få hem en kille :) Men vi har velat avvakta tills vi har dom bästa förutsättningarna till att få hem vår nya familjemedlem!
Du har min mailadress sen innan men den är lina.petersen@gmail.com om du vill kontakta mig där :)
Ha det gott och mys nu med valparna! :)