tisdag 16 augusti 2016

Sv Kromfohrländerklubbens årsträff 13-14 augusti 2016, Eriksöre camping, Öland har gått av stapeln

Då har årets träff gått av stapeln och som vanligt var den mycket lyckad. RAS (Rasspecifika avelsstrategier) skulle presenteras till förra årsmötet, det gjorde den ej. Den las ut 5 dagar innan årets årsmöte på nätet, utan att ha varit uppe i styrelsen först och utan att uppfödarna fått tycka till något om det. Den presenterades på årets årsmöte o det röstades som avelskommitén tyckte det skulle vara. Jag vet inte men jag tror inte att jag ordar något mer om detta, för tillfället iallafall.  Styrelsen sitter kvar i sin helhet, ett år till. Till nästa år ska de flesta av oss avgå, som det låter nu. Inklusive mig själv . Jag har varit med sen början i interimstyrelsen så jag har gjort mitt men vill göra så mycket som möjligt mitt sista år. Förmodligen blir jag kvar i utställningskommitén ett tag till, vill du vara med där o hjälpa till? Kontakta mig! Jag o Stella åkte upp fredag fm, det tar lång tid att köra till Öland. Lena Nälgård o vi delade villavagn. På fredagkvällen gjorde vi iordning ringen samt satte upp tälten med Kia Lander, Irja o Göran Sunnderdals hjälp. Årmöte på lördag morgon och efter det lunch. Utställningen började kl  14.00. Dömdes av Eva Nielsen, 42 anmälda hundar. Det gick verkligen bra för Dreamwishes hundarna!
Dreamwishes Bibbi ställdes för första gången. Hon vann juniorklassen. Blev årets utställning Bästa Junior och i Bästa tikklass så placerade hon sig 3.a. Stort Grattis till ägare: Lena Nälgård!! (jag är med på ett litet hörn på denna tik, för jag ska ha en kull på henne och detta ser jag fram emot :)  )

Jag hade bla med mig Dreamwishes Petra. Hon vann unghundsklassen! Vann över den vinnande unghundshanen och blev Bästa unghund.
SE UCH, LPI, LPII Dreamwishes Cecilia "Zara" vann veteranklass konkurrensen!! Grattis Kerstin!!
Här ser vi Snyggingen som blev Bästa tik, nämligen SE UCH Dreamwishes Krista "Yra" Stort Stort Grattis Jonna!! Jag har haft en kull på henne så Yra är min Petras mamma.

Här ser vi Championklass hanar. Det är 3 Dreamwishes hanar med samt min Pentu.
Här har vi SE UCH Dreamwishes Gigolo han placerade sig 2.a i championklass och blev sedan 3.a Bästa hane! Stort Grattis Jennie!!
Min egen Snygging: C.I.B. SE UCH, NO UCH, DK UCH, DK V-15 Alobelin Cosmos "Pentu". Han vinner championklass, han vinner Bästa hanhundsklass och han vinner hela utställningen för andra året i rad och blir BIR!!
BIR och BIM och det är SE UCH Dreamwishes Krista :) Full pott med andra ord :) Tack till domare Eva Nielsen och Stort Tack till valpköpare som visar sina hundar! Även Stort Tack till alla er andra valpköpare som tar hand om er Dreamwishes hund så bra, på olika sätt men ändå lika iom att ni ger dem så mycket kärlek! Tack!!!! Höll på att glömma, Tack till min finaste unge, Stella Bouvin som förevigade utställningen genom att fota. Har lagt ut ca 130 av hennes foton på fb i en mapp på min sida som heter kromisträffen 2016

På kvällen grillade vi och hade utdelning av "årets utmärkelserna"  min Pentu var den mest vinstrikaste kromisen inom utställning i Sverige år 2015 (liksom han var i danmark med mest poäng) så han blev Årets utställningskromis! Vi fick denna fina kromisen i keramik som Tuija Gustafsson gjort. Den är så fiiin!
En av mina uppfödda hundar förärades två årets utmärkelser (tror vi delar ut 6 st om året i klubben) !! Nämligen: C.I.B. NORD UCH, SE UCH, NO UCH, FI UCH, EST UCH, LT UCH, LV UCH , DK UCH, NO V-12-13, DK V-13, NORDV-14-15, RLDN, RLDF, RLDA, RLDM, LP I,  AGD II, AGDH II Dreamwishes Goliat "Milo" Han blev Årets AgilityKromis och Årets LydnadsKromis 2015!!! Vilken enorm prestation!! Stort Grattis Anette!!!









Inga kommentarer: