fredag 17 april 2015

Valpar Väntas!!

Ja parningen mellan Caius o Ally gick bra helgen som var :) tjoho nu kommer det förhoppningsvis födas smått här om ca 2 månader. Bara att hålla tummarna att det tar sig.
Jag har fått mail ifrån 2 st som undrar om hur de ligger till, om de får köpa valp ifrån denna kullen. Jag har full förståelse att man gärna vill veta om man får köpa valp så man kan planera efter det. Som ni kanske vet så är efterfrågan väldigt stor på valp. Jag spar alla mailen i mailboxen. Det är lite mycket just nu. Denna helgen ska jag vara i Stockholm, Seminarium för domar- och utställningsansvariga, som svenska kennelklubben håller i (ska bli jättekul :) ) och nästa helg ska jag till Danmark igen... o även Roskilde igen. Ska på utställning, ska visa Pentu. Åh va KUL !! Det är så KUL att gå in i ringen med en hund som man är så Stolt över!! Snyggingen Pentu!! Det är inte resultatet som räknas (klart jag vill att det ska gå bra!) utan det är äran att få visa honom. Men vad jag vill säga med detta är att efter det så ska jag gå igenom mina mail o höra av mig till er som är intresserade av valp, ok? Hoppas det blir bra så. Nu ska jag träna Fiffi, just nu tränar vi: Bakom. Hon ska gå bakom mig. Trevlig Helg!!
Den blivande fadern: KBHV- 14, DK V-14 Caius vom Glatten Kiesel. Inte nog med att han är väldigt Snygg. Nu efter att jag har träffat honom kan jag intyga: Han har ett toppentemperament o är väldigt Snäll!! Det kommer att bli kanonBra valpar i denna kombinationen!



Inga kommentarer: