tisdag 7 april 2015

Snart parning!

Godmorgon: Vänner, valpköpare, valpspekulanter eller du som bara vill veta vad som händer här. Jag har jobbat hela påsken (lör, sön och måndag natten) Ganska tungt för det var en av de gamla som låg för döden. Jag gick av igårmorse och igår kväll när jag körde Stella till basketen så såg jag att det flaggades på halv stång utanför mitt arbete.... Nu ska jag inte jobba just något på ett bra tag. Skulle ha gjort kommande helg men har tagit ut kompledigt lör o sönnatt för då ska vi ju vara i Danmark o para Ally :) så nästa vecka jobbar jag mån natten o veckan därpå så jobbar jag onsnatten o veckan därpå enbart 2 nätter så det ser ut att bli en lugn tid här nu några veckor framåt.
Vår gård
Jag o Stella förra sommaren- åh vad jag längtar till sommaren nu!
Alla hundar är rastade och har fått mush köttbullar till frukost. Alla utom Fiffi för henne ska jag träna så fort jag fått i mig lite morgon kaffe o då används mush köttbullarna till träningen. Lite slabbigt men absolut det bästa hon vet. Mina hundar är lite uppdelade nu, för det är några som löper. Det hörs allsång lite här o där. Hanarna som Inte förstår Varför de inte får vara med sina bruttor nu när de luktar så gott. Men som sagt till helgen hjälper ni väll till genom att hålla tummarna att parningen på Ally blir lyckad! o jag o Stella ska få sova på hotell, Scandic i Roskilde. Hoppas de har lika bra frukostar på Scandic i danmark som i Sverige. Åh så lyxigt, vi ska njuta av de rena sängarna o hotellmiljön.
Caius har varit på utställning igen o fått ett till cert! Snyggingen! Snart får Ally träffa honom :)



1 kommentar:

Unknown sa...

Hade en chef en gång som var friluftsmänniska och han tyckte att "jobbet inkräktade för mycket på fritiden" samt "att det skulle vara förbudet att jobba dag efter ledighet". Kanske inte så dumt men nu måste ju alla valpköpare jobba extra mycket för att kunna köpa valpar också. Hoppas allt går bra i helgen och det är väl klart att Ally gillar en sån snyggning som Caius! Håller tummarna för riktigt många och fina valpar så att alla vi spekulanter kan få en valp. Hälsa till Ulla också. Carina på Öa