tisdag 10 mars 2015

Väntar på att Ally ska löpa

Ally valpade i januari 2014, löpte i juni så jag trodde att hon skulle löpa i dec Men hon har inte löpt ännu. Jag tittar rumpan dagligen för att inte missa en dag. Tror att hon väntar in de andra, kommer inte riktigt ihåg Vem det är som brukar börja att löpa. Börjar en så följer resten efter. Fiffi valpade i september så Olga är nu 6 månader så Fiffi borde också löpa nu o kanske är det hon som är ranghög o drar igång gänget. Så löp nu då Fiffi!!
Detta fina badlakan fick jag av en jobbarkompis i födelsedagspresent sist jag jobba. Fin va :) När hon beställde den så sa hon att det skulle vara en blond kvinna med rufsigt hår. Tror att hon tycker att jag för det mesta är lite ovårdad i skallen :) Hon själv springer hos frissan hela tiden. Jag kan ju tom ta saxen själv ibland när det behövs :) Jag skulle egentligen ha jobbat nu kommande natt o ons natten men det braka till i ryggen igårmorse när jag klev upp. Är inte det konstigt? Hur kan det komma sig att det kan knaka till när man inte gör någonting? Jag hade mitt livs första ryggskott för några år sen, ryggskottet från helvetet och efter det är det precis som att ryggen är skörare periodvis. Jag tycker att jag lyfter rätt, fick rätt skolning från början. Jag var 14 år när jag började jobba extra på restaurang o när man lyfte där så vrålades det från höger o vänster om man inte lyfte med böjda ben o rak rygg. Sist jag jobbade, i onsdagsnatt så var det en gammal som ramlade. Ja det händer ju. När det ligger en gammal på golvet vill man ha upp den så fort som möjligt. Är man då två personal o kan lägga/ sätta den gamle i någon bra ställning så Kan det gå att få upp den utan att lyfta fel MEN det är alltid bättre att ta akutliften (som har en förmåga att stå på den avdelning man inte är på o som sagt man vill hjälpa den gamla upp så fort som möjligt) Vi gjorde ett tappert försök men lyckades ej utan fick springa o hämta akutliften iallafall. Detta med att försöka lyfta, nej nej nej Inte bra för min rygg. Men det kändes inget då men nu är den inte så bra... blir till att sträcka ut lite grann.
Det är tur att Stella har fått en jätte flashig data till låns i skolan så jag kan låna hennes laptop i sängen :) Detta är min sängkamrat. Gurkan sover fortfarande i sängen med mig. Han har skött sig så då får man stanna o det är ju så Mysigt med hund i sängen :)



1 kommentar:

Unknown sa...

Hvilken fin hund! Er det venteliste på dette kullet?