måndag 16 mars 2015

Fästingarna är här



Har sett att flera på facebok sett fästingar o igår såg jag den första på en av katterna. Urk! Brukar behandla mina lite sporadiskt. Mestadels med spot-on medlet Expot vet. Ingen av mina hundar har någonsin blivit sjuk i någon form från fästingarna men läser om hundar som blir det o är rädd att mina hundar ska drabbas. Nu är det mycket info om en ny tablett som har kommit som heter Bravecto. Fördelen med den är att det räcker att ge en gång per säsong. En tablett (4.5- 10 kg o kostar 219:-) räcker i hela 12 veckor. Det låter bra men jag kommer Inte att ge någon Bravecto denna sommar. Jag avvaktar o ser om det dyker upp några ev biverkningar. Fortsätter att köpa Expot vet denna sommar med när de behöver skydd.
Fästingmedlet Bravecto

Inga kommentarer: