lördag 9 november 2013

Imorgonbitti åker jag o Ally till Aron i Wien

Förberedelserna inför resan till Wien imorgonbitti är i full gång o jag tycker jag har koll på läget. Jag har dammat (skurat hårt) av denna gamla bur som jag köpte x2 när jag skulle ha med mig Greta o Tage från Los Angeles, maj -93. Så buren är drygt 20 år gammal. Jag har fräschare plastburar men de är inte riktigt lika höga så denna får jobba lite till. Henrik kör mig o Ally till flygplatsen o vi åker hemifrån kl 7.30. Jag tycker om att ha god tid på mig o vi lyfter kl 9.40. Plockar upp min hyrbil på flygplatsen när vi landat. Tack o lov för AVIS. De två första biluthyrningsfirmorna jag ringde fick man inte ha hund i bilen. Va!! Sen åker vi till hanhunden Aron. Ally ställer upp sig för hane sedan igår så detta är perfekt tid! Håll nu tummarna att det blir parning gott folk :) Sen har jag bokat hotell i Wien, ska hyra mig en GPS så jag hittar. Detta är första gången jag besöker Wien o i hela mitt liv har jag velat se Spanska ridskolans vackra lippizanare. Så jag googlade på det. Om man ska se en show med hästarna så ska biljetterna beställas i månader i förväg :( Man kan köpa biljetter för att se när de tränar hästarna kl 10.00 tis- söndag o man kan köpa biljetter för att se stallen o områdena runt omkring. Någonting Måste jag få se från spanska ridskolan nu när jag ska till Wien!! Eller hur då... Sen har jag hört att det ska finnas ett Mozart museum där men det hittar jag ingen info om.. men i Första hand åker jag givetvis dit för att para Ally :)

Inga kommentarer: