fredag 15 november 2013

Ally är parad

Det blev en lyckad resa till Wien :) Vi flög landvetter- frankfurt- vienna. Hämta hyrbilen på flygplatsen. Åkte till Langenlebarn där Aron bor hos Birgits föräldrar. Ingen parning på söndagen. Till hotellet mitt i wien. Tillbaka till Aron på måndagen, Lyckad parning :) Birgits mamma lagade mat åt mig. När jag var där på söndagen fick jag nog det godaste tårta jag ätit i hela mitt liv. På måndagen fick jag hemmagjord pumpasoppa på hemmaodlade pumpor o wienersnitzel. På tisdagen tacka jag nej till mat. Jag blev så väl omhändertagen!! Parade även på tisdagen :) Var till Judenau och hälsade på Birgit. Träffade Arons underbara mamma Diega, Arons syster o Birgits andra hundar. Alla var mycket trevliga. Jag hann med shopping i Wiens största shoppingdistrikt, bodde precis brevid. Jisus, det var en gata som var hm tja hur lång tro, 6 km? 8 km? Vet inte riktigt men den var låååång o det var affärer på båda sidor samt sidogator. Jag fick mitt shoppingbehov tillfredställt! Wien är mycket hundvänligt. Var så kaffesugen när jag o Ally var o strosa runt. Tänkte jag tar med mig henne in på ett café för att beställa en "coffee to goo" klart man inte kan ta med sig hunden in, iallafall inte i sverige, men jag tänkte ja ja vad kan de göra mer än säga åt mig att gå ut. Iallafall där inne satt det en hund!! Hund på ett café!! Inte nog med det, man kunde ta med sig hunden in på restaurang!! Det ni :) Sen tror jag att varenda människa rökte i Wien. Ingen!! har slutat än. Det är tillåtet att röka på restauranger. Det var mycket svårt att Inte röka men jag gjorde det inte... för er som inte vet, jag har rökt i 33 år o slutade för 2 månader sen. I sverige är det inte någon (nåja nästan) som röker längre men i Wien röker Alla!! Är fortfarande rökfri iallafall... Onsdagen var vi o tittade runt hela dagen. När jag då skulle hem på torsdagen hade jag ett litet smärre problem. Flög vienna- stockholm o där gick jag till terminalen där jag skulle byta till göteborg o skulle checka in. Jag skulle ha haft med mig Ally o mitt bagage. Så var det inte på bytet när jag skulle dit. Så jag sprang tillbaka (aj aj mitt knä) fick hämtat Ally o igenom tullen. Nu var vi i Sverige, här skulle paprena kollas, chippmärkningen kollas. Allt tog så lång tid så jag Missa mitt plan :( :( Inte klokt allt bara flöt på tills man kom till sitt eget land :( Nåja fick bokat om o hem kom jag några timmar senare. Nu är jag hemma. Hemma i vardagen. Jag har mycket jobbarnätter framför mig nu den kommande veckan. Ska jobba igen 2 nätter som jag skulle ha jobbat+ 3 nätter till. Idag så kommer huset bli fullt av folk som ska hjälpa Henrik med renovering så när jag går av i morgon bitti stannar jag på jobbet för att sova. Jag är otroligt Lycklig, Ally är parad!! Återkommer om ett tag när jag hunnit ikapp hemma. En annan sak, ville in på bloggen i Wien men det var tvärstopp. De sa åt mig att de såg att jag loggade in från ett annat ställe så de bad mig svara på frågor så de skulle veta att det var jag, säkerhetskäl. Jag kunde inte svara på frågorna så jag kom inte in... snopet. Ha det så bra alla!

Inga kommentarer: