fredag 28 september 2012

Kanske, kanske inte... men Troligtvis är Gretchen Dräktig :)

Jag känner o jag känner på Gretchens mage... o undrar o undrar :) Det var sådan skillnad på denna gångs parning mot den förra. Den första gången fick vi bara till en parning o sen var det bra. Denna gången var hon väldigt lättparad o vi parade 2 gånger o hon var villig mååååånga dagar till. Detta tycker inte jag är ett bra tecken. Vill helst att tikarna ska fräsa ifrån när de är parade tillräckligt, detta tolkar jag som ett tecken på att de är dräktiga, när de fräser ifrån, men Gretchen ville bli parad mer långt efter det att hon var parad. Jag vågade inte släppa ihop dem igen för det kan bli alldeles för många valpar på vår ras om de paras många gånger o det vill jag inte. Idealet för mig är 7 valpar men från 5 st o upp till 8 ja max 9 st är också ok. Jag har nästan trott att Gretchen inte var dräktig pga att hon var villig så länge till efter parning. Vad skulle då detta bero på då om hon gick tom... kanske att jag parat för tidigt eller att Viggo blivit steril. Min colliehane "Korven" är precis 9 år fyllda o han parade en tik för något år sedan (kommer inte ihåg Hur många år sen det är men vet att jag skrev om det på bloggen) Tiken var här i 1 v o det blev 3 lyckade parningar o hon fick Inga valpar. Snacka om att jag blev snopen!! När han fick nästa tik för parning så åkte jag till min granne som har ett mikroskåp (vill också ha) vi tog ett spermaprov o han hade Inga spermier, varken döda eller levande. Korven var steril... snopet. Han har 8 kullar efter sig o helt plötsligt i vad jag tycker ung ålder så fungerade det inte längre... så jag har undrat o undrat hur det står till med Gretchen, Viggo är iallafall 7 år fyllda. Men nu tror jag att hon är dräktig :) Hon är i 4.de veckan o går in i 5.te på måndag. Måste erkänna att jag inte har jättekoll på Er som står i kö på valp. Tror att jag har kontaktat alla som har väntat länge på en valp för att höra om ni fortfarande är intresserade. Väldigt många har svarat att de redan har köpt en valp, många har fått tag på en kromis men också väldigt många har köpt annan ras (aj aj aj ni vet inte vad ni går miste om ;) Det jag vill säga med detta är att jag vill att om jag har missat att kontakta just Dig som väntat länge på valp så vill jag att du hör av dig nu, innan jag kontaktar de som tillkommit som spekulanter på valp efter min sista kull.

Inga kommentarer: