onsdag 16 november 2022

Livet rullar på

 


Jag har jobbat natt som undersköterska i väldigt många år. Funderade på om jag skulle fortsätta med det fram till pensionen. Kunde jag göra men tittade efter vad jag kunde läsa på distans. Hade inga högskolestudier men gymnasium. I tre år har jag läst folkhälsovetenskap på heltid på distans. Har lärt mig så mycket! Tog examen nu i våras/ somras. Tyvärr hade inte mitt namnbyte gått igenom. Har tagit tillbaka mitt flicknamn Bouvin, så heter numera Carina Bouvin Hansson. Nu läser jag ett magisterprogram: Folkhälsovetenskap: Digital hälsa och kommunikation, som är på heltid fram till sommaren. Fortsätter alltså att sitta med huvudet i böcker, det är givande att få kunskap. Min häst sålde jag i mars, numera rider jag på min medryttarhäst på fredagar efter lunch. Jag varvar tiden mellan sköta om hundar, plugga, sköta om hundar, plugga. Ja i princip så ser alla dagar i veckan ut så, likadana. Ibland åker jag iväg på hundutställning eller något annat hundrelaterat, men det är allt. Nu var det länge sedan det föddes några valpar här, nästan ett år sedan. Men jag väntar på att de ska börja att löpa. Jag planerar alla möjliga valpar! Både Kromfohrländer släthår, Kromfohrländer Strävhår, Collie, Kleinspitz OCH Mittelspitz. Inte samtidigt förståss men förhoppningsvis blir det några som blir parade här inom en snar framtid. Är du intresserad av en valp? Välkommen att höra av dig!!

Inga kommentarer: