lördag 13 augusti 2022

Andra dagen i Bornholm på utställning





 





Utställningens andra dag gick även den i värmens tecken. Så beundransvärt av alla domare! Där stod de i en nästan 30 graders värme hela dagen o bedömde hundar. Jag är imponerad!! Dagen började med att jag visade mittelspitz. Det var 20 mittlar som deltog o väldigt många tikar, bland annat 5 champions. Fia gick i öppen klass där det var 3 st. Även idag fick hon Ck! Idag vann hon klassen, lilla skruttan. Sen blev hon placerad 3.dje Bästa tik o fick Cert!! Nu skulle fotot på henne hamnat här men fotografiernas placering lever sitt eget lilla liv! Det blev en låååång och varm väntan till det var vår tur med kromisar. Nästan så jag inte ville vänta. Jobbigt för både oss människor o hundar. Det gick bra idag. Samtliga fick Ck o Freya fick juniorcertet. Konkurrensen var hög, många fina hundar deltog. Speciellt var det en hund som imponerade på mig ( även igår) nämligen Hiekkapohjan Bad company, så fin tik!! Sen är det så trevligt att vara på Bornholm o umgås med dansk uppfödare o finsk uppfödare. De har jag ju även umgåtts o kunkurrerat emot både på världsutställningen i Amsterdam och Europa utställningen i Warszawa. Nu ett glas vin i solnedgången. 



Inga kommentarer: