söndag 28 juni 2015

Cert och Bäst i Ras

Vi har varit på utställning i Borås idag. Dömde gjorde Refet Hadzic, Bosnien- Hercegovina.
Vi hade med oss: från vänster Anita, Olga och Gurkan
Lilla Olga, enbart 9 mån gammal går hon in och får ck, 1.a Bästa tik, Cert och BIR!!
Anita fick ck och blev 2.ndra Bästa tik. Hade jag inte haft med mig Olga så hade hon fått Certet...
Gurkan fick very good. Kan skylla på diverse saker men jag hoppar det. Är ändå nöjd med dagens resultat som helhet och sen vet jag att jag måste utställningsträna mer. Har inte lagt tiden som jag borde på träning av dessa hundar. Varken Olga eller Gurkan har varit på någon valputställning, så det var deras första utställning. De var Alla Duktiga och Snygga!

Den tyska import tjejen (återkommer med namn) var också med. Hon var jättetrevlig. Bra med nytt blod till Sverige.



Inga kommentarer: