fredag 2 augusti 2013

Bella klättrar över o hoppar ut ur hundgården...

Ja så har den dagen jag bävat för kommit :( Jag står här o grejjar i köket o in kommer Bella trippandes. Jag bär ut henne i hundgården igen o står o smygspejjar på henne o ser hur hon tar sig upp, över o hopppar. Hon klättrar hela vägen upp för troax sektionen, den är 1.80 hög o under ligger det en slipers, så sammanlagt är det ca 2 m högt. Från det att hon var liten har hon klättrat hela vägen upp o lagt huvudet över o sen klättrat ner halv vägs o hoppat ner baklänges. När jag sett detta har mitt hjärta nästan stannat. Jag har varit jätterädd för att hon ska fastna el ramla med kontentan ett brutet ben men idag så kom hon alltså över helt :( Detta innebär att hundgården inte längre är en säker plats för henne. Hon kan ta sig ut när som helst, hon kan ta sig in till vilken hane hon vill när hon höglöper.... Vad gör jag??? Mina hundar sitter inte i hundgård hela tiden, jag varierar med vem som är inne men JAG vill Bestämma över det. Bella är en kleinspitz på 26 cm i manken så hon är absolut den minsta hund jag haft o jag har Aldrig haft någon som klättrat över. Kanske får jag fundera på att överlåta henne till någon som kan erbjuda henne ett GOTT hem. Jag Älskar min lilla Bellabus..... men kan jag ha en hund som jag inte kan stänga in???? Kan jag ha henne inne på heltid? Nu är Bella väldigt bra, inte rädd o inte stöddig eller jo hon är lite stöddig men inte så hon muckar. Faktistkt så fungerar Tysk Spets (klein o mittelspitz) bra mycket bättre med kromis än både collie o sheltie men ändå, det blir komplicerat.... Så här ser det ut. När hon kommit upp helt så tar hon sig till hörnet innan hon hoppar,för där kan hon stå med alla fyra benen....

2 kommentarer:

Unknown sa...

o herre gud!
Jag skulle har känt mig super säker med en sånt hög staket till den där lilla rackare.... ja man får tänka om!!!

Unknown sa...

o herre gud!
Jag skulle har känt mig super säker med en sånt hög staket till den där lilla rackare.... ja man får tänka om!!!