torsdag 13 februari 2014

Allys valpar är nu 5 v gamla

Tänk att en av våra tre katter Alltid umgås med valparna. De andra två katterna vi har är inte ett dugg intresserade men Gose hoppar alltid ner till dem. Han brukar lägga sig på golvet så de kan bita o dra i honom, sen blir han sur om de är för hårdhänta. Då brukar han krama o hålla fast samt sparka dem m bakbenen.
Det är verkligen full rulle på valparna nu. Idag har de fått klorna klippta igen. Jag har kollat deras bett, det ser bra ut på samtliga i dagsläget. Jag har kollat ögonfärgen på samtliga, de ser helt normala ut. Jag tror inte att det är någon som får något blått öga men helt säker är jag inte riktigt än men som sagt det ser ut som det brukar göra. Sen har vi deras päls, den är sammetslen, så mjuk. Valpar har mjuk päls men strävhår börjar ändra struktur i denna åldern eller lite tidigare sen har de lite olika täthet i pälsen. Ska bli mycket intressant att se hur de utvecklas. Sveriges första kull någonsin med släthår. Visst är det spännande?

Efter allt bus så tvärslocknar vi...
..... två utav oss är så trötta så vi faller ihop på plats innan vi har hittat våra kullsyskon.
Det är ett tufft jobb att vara 8 barns mor säger Ally. Tur att de äter så mycket egen mat nu så jag inte behöver dia dem lika mycket.




2 kommentarer:

Unknown sa...

Det är jättespännande!
Och vad dom växer!! Fortfarande bedårande söta (nästan olagligt söta!) och Ally verkar så stolt. Även katten ser ju ut att trivas!
Det är så roligt att få följa med på detta äventyr, kul att ni dokumenterar så bra. Jag och min sambo är definitivt intresserade av just en släthårig kille men först om ett år, tidigast. Så jag tänkte anmäla vårt intresse till dig lite mer ordentligt längre fram :) tills dess beundrar jag de små och Ally här genom bloggen!
Ha en trevlig fredag :)

EmelieS sa...

Vilka fina bilder! De är såå gosiga och mysiga. <3