fredag 30 augusti 2013

Koll på Ally varje dag nu

Ja jag kollar Allys rumpa varje dag nu samt skriver ner en krumelur dagligen i almanackan så jag inte glömmer bort om jag kollat eller ej :) Det gör ingenting om hon väntar ett litet tag till med löpet men inte så länge så att höstförkylningarna drar igång för då kan det kanske bli personalbrist på jobbet o svårare att ta ledigt. Vi håller på att diffa på schemat nu för perioden 23/9- 20/10 o jag har bara lagt in att jag ska jobba 6 nätter istället för mina 9 som jag brukar göra på 4v. Med lite flyt (eller kanske ganska mycket flyt) så höglöper hon därimellan när jag är helt ledig i 2v :) Sov knappt 3 timmar inatt. Kunde inte somna eftersom jag sovit på dagen o vakna med tuppen kl 6. Stekte plättar till frukost åt Stella det blev många kvar så hundarna fick också plättar till frukost. Det är fredag morgon o det regnar, det är bra det för svampen behöver det. Jag har plockat rent på mina svampställen o till o med hittat ett nytt ställe. Hade med mig Alva o Ville på det nya stället men Alva ska inte få följa med någon mer gång till det stället... Hon riktigt flyger fram i skogen o där var det som så att det stack upp pinnar, inte långa men livsfarliga om hon skulle skutta rakt på en sån, hon kan ju bli helt spättad. Hon skrek till vid ett tillfälle o jag trodde givetvis att det värsta hade hänt, att hon hade fått ner en sån pinne rakt igenom sig men så var det ju inte, som tur vad. Hon trampa nog bara snett eller så för det var det ena frambenet som hon markera att det gjorde ont på. Men det gick över ganska omgående. Vad händer idag då tro...

Inga kommentarer: