söndag 17 december 2017

Stockholm Hundmässa Svensk Vinnarutställning 2017

Denna utställning var inte som alla andra utställningar- Stella var Inte med. För min dotter Stella är i Australien om nu någon har missat det. Hon är barnflicka i Brisbane, har gjort halva tiden ungefär av sina 6 mån. Efter det så planerar hon att resa o sen jobba på en farm. Hon planerar att vara borta 1-2 år. Så jag hade faktiskt bara Pentu ( C.I.B. SE- DK- NO UCH, SE V-16, DK V-15 Alobelin Cosmos) med mig eller bara o bara men vad jag menar är att det är ovanligt att jag bara har en hund med mig. Skulle egentligen inte åkt upp men så prata jag o Gunilla Kock Hansson (Faraohundsuppfödare som bor i min närhet) o bestämde att vi skulle blåsa upp, ställa o blåsa hem i ett svep, bara för att få komma dit. Nu boka vi ett rum så vi sov i Älvsjö fre till lördagen. Hon hade med sig en tik och jag hade Pentu. Vi sov alla i samma rum o det gick bra. Hundarna hade aldrig träffat varann så det va ett vågspel men som sagt det gick bra. Tretton anmälningar varav 2 var Dreamwishes. En juniorhane, Dreamwishes Connor (Gurkans son) Jättekul att se han, han är så fin! Sen var det C.I.B. (Ej bekräftat av FCI ännu) SE- NO- FI UCH Dreamwishes Polo "Ilo" o han är bara så Snygg!

Pentu och ILo, som fick ck och blev placerad som 3.a Bästa hane. Pentu blev Bästa hane och fick Cacib o titeln Svensk Vinnare- 17 (SE V-17) Domare: Christian Jouanchicot, Frankrike Tack Snälla Jonna Bengtsson för alla foton. Du är en pärla!
Pentu har småstegrat sig ibland när jag ställt upp han men på denna utställning så hoppade han väldigt. Tycker jag inte om och hoppas att det inte är något han fortsätter med.
Min egen Snygging blev Bäst i Rasen och SE- FI- NO UCH, NO JV-13, NO V-16, SE JV- 13 Fondador Xena-Xtas blev Bäst i motsatt kön. Denna tik är förövrigt en dotter till min uppfödning Multi Champion, Multi Vinnare Dreamwishes Goliat.
Sen fick jag en Gåva- En grattispresent från en valpköpare. Tack Snälla Ann-Britt Adersten!! (Äg till ILO) Jag såg fram emot att gå in i stora ringen med Pentu för att visa upp han för alla men det sket sig totalt. Var meningen att Gunilla skulle hämta hem en Faraovalp o de skulle komma till utställningen med han men han fick ej komma in pga att han var valp så vi var tvugna att åka o hämta honom så det blev ej som så att jag hann tillbaka. Ja ja förhoppningsvis går det fler tåg. Det var iallafall en lyckad utställning o sen är det så kul att träffa kända ansikten. Syns igen nästa år Stockholm och Stockholmare!




Inga kommentarer: