fredag 27 januari 2017

Valpar Födda Tysk Spets (Mittelspitz och Kleinspitz)

Attans så snabb hon var lilla Nickie, hon valpade på 58.onde dygnet. Både hon och Anita gick få dagar denna gången. De är båda två förstföderskor så de går säkert något mer dygn nästa dräktighet. Men nu gick det så snabbt så jag hann inte med. Hon skulle valpa på kommande onsdag. Jag har semester from måndag. Jag skulle ha jobbat sista natten nu inatt fredag och sen sammanlagt ledig i 2 veckor. Det är Tur att jag har så snälla arbetskamrater eller det är tur att jag har Anette Berntsson. Oj vad hon har ställt upp för mig mycket de sista månaderna, både i samband med parning o nu med valpningen. Ringde henne i em och frågade om hon kunde ta min natt nu inatt. Jajjemen inga problem var hennes svar :) Tack Anette!
Det gick undan för Nicke att klämma ut sina barn. Jag tror att det är färdigt. Hon har varit ute o kissat o jag känner ingen mer därinne. Barnen är jättefina!! Två tikar som ser helt vita ut o väger inte mycket 124gram och 133 gram men de är bra runda om magen, så de ser inte bräckliga ut, det blir kanske kleinspitz? och två hanar på 164 och 178 gram, de är particoulor men inte så mycket svart. De är iallfall helt bedårande söta.


Inga kommentarer: