måndag 16 november 2015

Vårt blivande hundhus

Det har börjats att göra vårt hundhus eller rättare sagt, markarbetet har startats.
Det grävs ut för den blivande vägen fram till hundhuset.
Lastbilen kör i skytteltrafik för att fylla upp med grus. Ofattbart att ett lass bara fyller en liten bit av den blivande vägen. Det är hur många lass som helst som ligger här. Arbetet startade i torsdags, så idag är det dag nr 4 som det arbetas här. Det har kommit upp plintar o rör där längst bort där hundhuset ska ligga.
För någon vecka sen så beställde jag en lastbil (= 17 ton) med natursingel. Fick hjälp av grannen att köra in det mesta med hans traktor i hundgårdarna. Jag har krattat o spadat ut stenen på all min lediga tid de sista veckorna. Det börjar att bli klart men jag har mer att köra från avstjälpningsplatsen till hundgårdarna. Det får jag köra på skottkärra.
I Österike måste de ha ett avelsgodkännande innan de kan registrera valpar efter avkomman. De måste ställas ut en gång samt genomgå ett lydnadstest. Det har nu Dreamwishes Ayvie gjort, Grattis till Birgit Turnhöfer!




Inga kommentarer: