fredag 4 september 2015

Funderingar över livet

Hundhuset ska börja där vid äppelträdet, så det kan få stå kvar.
Jag vill att grävningen ska komma igång. Tänk att allt ska ta så lång tid. Ska ta o skriva till han som ska gräva o höra om han har någon offert till oss än. Trodde att hundhuset skulle vara färdigt i år men vem vet det kanske det är. Jag är inne i en period där jag Vill så Mycket. Kan det vara en 50 års kris? El kris är det ju inte men det kanske är som så att jag känner att jag håller på att bli gammal så det som ska göras måste göras snart. Fyller 50 i feb. Jag vet inte men vad jag vet är att jag känner mig så levande, jag Vill leva. Jag är inte nykär eller så, har kvar samma Henrik o han vill jag ha kvar. Vi köpte vår gård för några år sen. En "hästgård" (skulle kunna vara men är en jordbruksfastighet) på 8 hektar. Det har varit min dröm länge, att ha en hästgård. Nu kan jag tycka att det är sent att skaffa gård när man är snart 50, jag skulle ha haft den för 20 år sen o fyllt den med hästar. Det är inte för sent att fylla den med hästar Men det är så mycket annat som jag vill ha gjort innan så det där med hästar blir nog aldrig av. Sen huset då, det renoveras överallt o allt tar tid, frustrerande. Sen mig då, jag är hunduppfödare (som jag Älskar) o jag är undersköterska (som är trivsamt) Livet lullar på, lunk, lunk, lunk. Tog mig en funderare o frågade mig själv:vad Vill du göra? Svaret blev: jag vill bli utställningsdomare. Har jag alltid velat bli men det är så "besvärligt" att försöka :) Men jag vill ju, klart jag ska försöka så jag kolla upp skk.s sida. Jag uppfyller nästan alla kriterier för att ansöka till preparandkursen. Vad jag har kvar är att skriva provet: Anatomi, Regler o bedömning, så jag anmälde mig att skriva det 17 okt. Ja ni hörde rätt, jag anmälde mig att skriva ett 4 timmar långt prov. Hjälp! Man har rätt att skriva om det en gång om man misslyckas första gången så jag tänkte som så att jag går dit o skriver o ser om jag klarar det. Har gått anatomi o bedömning för Nils Molin men det är ca 15 år sen o jag har inget av materialet kvar. Skulle gärna vilja ha reda på vad jag kan plugga på samt införskaffa materialet. Ska nog maila o höra efter om det. Sen ville jag hoppa på de centrala anatomikurserserna nu i höst så jag kan söka in till preparandkursen i maj 2016 men jag är försent ute, givetvis. Får vara ute i bättre tid nästa gång, sker om 2 år. Sen fråga jag mig själv: vad tycker du om att göra? Det är givetvis att tillbringa o göra så mycket som möjligt med mina hundar o det gör jag ju men mer då... jo jag älskar att rida o jag älskar att dansa, ja o resa förståss. Ska man inte försöka att göra det man tycker om då, vem vet hur länge man lever. En god vän sa till mig för länge sen: Livet är en gåva, tycker det är ett så fint uttryck o så sant. Igår börja jag att dansa linedance. En nybörjarkurs som håller på tors em i 14 veckor, fram till jul. Himla svårt o himla KUL! Sen det här med ridningen då. Jag vill inte  rida på lektion o jag vill inte bara rida ut, jag vill lära mig Westernridning. Ja det vill jag :) Kanske kollar jag upp det nu eller annars så väntar jag ett tag. Nu är morgonkaffet uppdrucket o jag ska ut. Ut o koppelträna Micke o lilla spetsbarnet Nickie. Önskar er en riktigt trevlig helg!


Inga kommentarer: