onsdag 20 mars 2013

Det blev ett lyckligt slut

Den 21/1 blev Gretchen sjuk, hon var helförlamad ca 1v, 31/1 fick jag hämta hem henne från Blå Stjärnan o då gick hon på sina ben det var vingligt men hon gick som de inte trodde någon dag innan att hon skulle klara av. Efter 3v kunde hon blinka igen men hon hade ett stort fult sår på hornhinnan pga att hon inte kunnat det på så länge. Det blev bättre o bättre. Den 10/3 sluta hon med båda anitibiotika sorterna o någon dag senare sluta hon med kortisonet. Idag har vi varit på det fjärde o sista återbesöket o såret i ögat är helt läkt så idag slutar vi med ögondropparna. Synnerverna ser bra ut, hon har en ärrvävdad i höger öga o kanske ser hon inte till fullo på det men hon kan klara sig med det hon ser. Jag fråga om hon såg någon katarakt i ögonen o det hade hon inte tittat efter så hon titta igen. Hon såg ingen katarakt, detta var inoficiellt så jag åker till Inger Carlsson om någon månad. Jag sa att hon haft 2 kullar o nyss fyllt 4 år, jag undrade vad hon trodde: om jag kunde ta en kull till på henne nästa år? Hon svarade mig att hon skulle vara helt utan symtom i 6 månader innan avel vidare sa hon att vid neurologiska symtom kunde det vara så att något organ lagt av o att något annat organ tagit över dess funktion. Då sa jag: så det Kan innebära en risk att para henne igen? Hon svara. Teoretiskt ja men det är inte vad jag tror om Gretchen. Nu ska jag inte para henne imorgon utan tidigast år 2014. Jag kanske inte gör det heller det får framtiden utvisa men jag ville veta om jag har den möjligheten eller ej. Hade inte med mig någon tårta till personalen, får åka in med det nästa gång jag har vägarna förbi göteborg. Jag är så Tacksam till personalen, Gretchen är så gott som återställd idag o utan dem skulle Gretchen ej ha funnits i livet idag. Stort Stort Tack till den duktiga personalen på Blå Stjärnan!!!!

5 kommentarer:

jettehanne sa...

Dejligt at læse, har tænkt på hende.

Dreamwishes sa...

Tack :)

Jill/Mamma sa...

Underbart att hon blev frisk. Jag har följt med på bloggen och läst om henne. Undrens tid är inte förbi!

Ingrid sa...

Skönt att höra det gick bra med henne! Fick nyss opererat Ronja för livmodersinfl som även va stängd...akut blev det puhh. Men gick bra! Ha det bra o krama om din Gretchen extra! Ha det bra!

Dreamwishes sa...

Jill: Nä undrens tid är inte förbi :)

Ingrid: Nämen vad säger du :( men så glad det gör mig att höra att det gick vägen!! Det är så lurigt med pyo o collie :( Nu håller jag tummarna att Ronja får förbli frisk. Kram till er!!!