söndag 28 oktober 2012

Inga valpar än...

Imorse när jag kom hem ifrån jobbet så satt jag vid datorn ett tag o hade Gretchen brevid mig. Jag studerade henne o tyckte att det kanske hade börjat. Hon låg på magen med svansen under sig o såg allmänt plågad ut men hon har inte visat några som helst tecken på att bädda eller så. Detta betyder att hon valpar tidigast tisdag. På alla mina kullar jag haft ca 50 st (har jag sagt ett tag, det kanske är ca 60 st nu) så har tiken i 90% valpat på dygn 61 eller 62 men mest vanligt är det dygn 61, räknat från första parningsdag. Kanske har jag någon gång haft någon som gått sina 63 dygn men vad jag kommer ihåg så har jag aldrig haft någon som valpat senare.... Enligt böckerna så är det ingen fara, de kan gå över några dagar. Kommer inte ihåg Hur många dagar som är ok men upp till en vecka skulle jag tro. Jag hoppas verkligen att det kan få börja så det inte blir som så att värkarna uteblir.... aj aj det får vi inte hoppas på. Hjälp till att hålla tummarna nu!!!

2 kommentarer:

Gunilla J sa...

Jag håller tummarna och alla i min familj = 8 upp!!
Det känns nästan som jag själv går och väntar på värkarna - Det är ganska pirrigt :))
Hejja Gretchen!

Dreamwishes sa...

Tack Gunilla :)