måndag 28 maj 2018

Petra är tom

Petra är inte dräktig denna gång heller, så Surt!! Jag hade ju alltså parat om henne med Ludde i skåne. En parning som inte tar sig brukar jag inte vilja upprepa. Inte för att det är vanligt. Petra är min första kromistik som inte blir dräktig. Men eftersom hon inte var speciellt parningsvillig första gången men det lyckades bli en parning ändå. Iallafall tänkte jag att det ev kunde bero på att hon var parad på fel dygn. Kanske inte var de mest optimala dygnet hon blev parad på. Denna gången så parade de sig helt själva så det kändes bra. Men alltså, det blev ingen frukt av det hela. Inga valpar.... Hennes nästa löp kommer jag att para henne med någon av mina egna hanar. Ni som hade hoppats på valp ifrån henne kan jag glädjande nog säga att jag har en annan tik här hemma som börjat löpa och som ska paras. Så förhoppningsvis får vi valpar i början på Augusti. Bara att börja hålla tummarna igen!!

Inga kommentarer: