söndag 4 december 2016

Stockholm Hundmässa Stora stockholm 2016


Jag och Pentu i utställningsringen. Han är verkligen världens Finaste hund!! Tack igen till uppfödarna Päivi och Emilia Lepola för denna Underbara hund!! Jag och Stella åkte hemiifrån vid lunch i torsdags. Resan upp till stockholm var ganska lång... det ösregnade och var snöstorm om vartannat men fram kom vi. Vi har en underbar liten stuga på 20 kvm i Flottsbro Camping i Huddinge, ca 20 min körtid ifrån älvsjö mässan. I fredags 2016-12-02 så ställde vi ut för domare Markku Kipinä, Finland.
Dreamwishes Petra: Excellent i UKL

C.I.B. SE-DK-NO Dreamwishes Fiffi fick excellent och blev Bästa Veteran.



Dreamwishes Krista "Yra" fick ck och placerade sig som 2.a Bästa tik!! Stort Grattis till ägare: Jonna!!

Min egen "Pentu" C.I.B. SE-DK-NO UCH DK V-15 Alobelin Cosmos fick Ck och blev bästa hane och BIR. Jag gick in med Fiffi i stora ringen och tävlade om Bästa veteran och sen gick jag in med Pentu i Stora ringen och tävlade om bäst i gruppen men det var bara in och ut. Känns ändå bra att gå in och visa upp så fina exemplar av rasen. Då ska man också ha i åtanke att Fiffi fick valpar i slutet av augusti så hon kan bara bli i bättre kondition tills nästa gång som jag visar henne som veteran.

Kolla in Bruttan! Kan man tro att hon fick valpar för lite drygt 3 månader sen och faktiskt också fyllt 8 år nu? Tycker hon ser ut att vara i väldigt god kondition om jag får säga det själv! I går, lördags så tog vi det lugnt. Kollade in stan lite och promenerade med hundarna. Idag dömde Hans- Erhard Gruttner. Han gillade Fiffi väldigt mycket. Hon blev 2.a i veteran klass med ck och placerade sig som 3.a Bästa tik. 
"Yra" fick också CK (grattis Jonna!) men blev oplacerad i Bästa tikplats.  Ja så kan det bli när det är många snygga tikar med. Min lilla Petra nådde inte upp riktigt idag men ser det som en god träning tills nästa utställning. Pentu då, ja han gjorde det igen!! Han har faktiskt aldrig blivit slagen i sin ras.... Fantastiskt va! Han har alltid vunnit men nu vill jag vara snabb och säga : jag är Väldigt Tacksam för det o förstår att det inte alltid kommer vara så...


BIR & BIM och domaren. Det är Annariina Kulmala från Finland med tiken Beduar's Alea Lacta Est som är BIM och jag med Pentu som är BIR.

Tack Stockholm för denna helg! Jag har redan kollat in datumena för nästa år i december för jag vill tillbaka :) Nu ska vi slappa lite o förbereda vår resa hem imorgon. Ska skriva om min parning som jag gjorde dagen innan vi åkte till stockholm snart. Har parat min mittelspitz tik med en underbar champion hane som det även för han har gått bra här i stockholm!

Inga kommentarer: