fredag 18 november 2016

Kromfohrländer släthårsvalpar Väntas!

För ca en timma sen skedde detta i Köpenhamn :) SE UCH, DK UCH, DK V-15 Dreamwishes Anita parade sig med Amir Von Der Rohnheide (Cert i Danmark, Cert i Sverige och 3 Cert i Tyskland) Alla hans hälsoresultat är ok, mer info kommer på hemsidan om ett tag.
Amir är en mycket trevlig kille med Supermentalitet och sen är han ju mycket Vacker också!
Jag och Stella åkte hemifrån imorse med Anita, min äkta hälft är hemma och tar hand om alla hundarna. Anita och Amir fattade tycke för varann nästan direkt och de parade sig. Stort Tack till Amirs ägare: Anita Hawwa! för att jag får låna superhärliga hanen Amir! Det kommer bli så Fina valpar! Ser fram emot detta så mycket!
Så här trött är Anita nu. Hon är verkligen en tjej som lever livet och har även knappen som kan stänga av när det är paus. Nu väntar vi förhoppningsvis valpar. Anita har gått sina dagar den 20 januari. Kommer att para henne fler gånger. Jag och Stella är incheckade på Scandic i Hvidovre, Köpenhamn. Något annat som händer hemma är att min tyska spets- mittelspitz löper o vi ska para henne med världens sötaste :) mer info kommer! Förra helgen var jag på utbildning hela helgen, Anatomi och Bedömning, steg 2 med Anki Johansson och Nils Molin. Var så givande, fantastiskt bra! Jag önskar alla valpköpare och vänner en riktigt trevlig helg! Det tänker jag, Stella och Anita ha i underbara Köpenhamn.

4 kommentarer:

Astrid sa...

Hej Carina, jeg har skrevet til dig på Facebook, det er nok under Besked Anmodninger :-)
Hilsen Astrid :-)

Unknown sa...

Vad underbart roligt att höra! Har funderat hur det blev för Anita. Lycka till! De är så fina båda två💕 Helene S

Unknown sa...

Hej Carina! Vad fina de är och vad roligt att de fattade tycke för varandra! Jag har mailat dig, förstår givetvis att du är upptagen nu i dagarna! Svara gärna när du kan, är så himla intresserad av en valp från dig!

Bästa hälsningar, Amanda

Anonym sa...

Hejsan! Vad kul att det fungerade mellan dem och att det förhoppningvis går bra. All lycka önskar vi dig och underbara mamma Anita och pappa Amir! Kommer givetvis följa bloggen. Ser fram emot den kullen i framtiden någongång där det finns en liten valp som kanske kan bli vår :-) Familjen Malmros