onsdag 4 maj 2016

Stort Tack till Västra Djursjukhuset!!

Idag fick jag hämta hem Anita igen, tack o lov. Allt hade gått bra. Nu är det bara att hoppas på att det inte tillstöter något o att såret läker fint. Anita är pigg o lite orolig. Undrar hur de mår när de förlorat alla valpar. Tror ju inte att de sörjer men de måste tycka att något är som det inte ska. Nu har Anita inte haft valpar förut, tror det är värre när tikar förlorar sina valpar när de haft valpar förut. Nåja det är som det är. Jag undrade en hel del o fråga men veterinären tyckte inte att jag skulle spekulera i ev orsak utan vänta på resultatet vad obduktionen visar. Det är klart jag grunnar o går igenom de här sista dagarna i huvudet. Gav dem en blomma o lite choklad, de är värda så mycket mer! Känner en enorm uppskattning att det finns djursjukhus just i sådana här fall! Vad gjorde jag annars? Tack till all personal på västra djursjukhuset som räddade min tik.
Nu har Anita lagt sig, hon är nog bra trött. Jag ska åka till apoteket o hämta mediciner som hon ska ha. De satte in antibiotika, tack o lov.


3 kommentarer:

Unknown sa...

Så skönt att höra!! Hoppas att hon repar sig snabbt, och är igång och jagar katterna snart igen😊

Gunilla/Nilla sa...

Har tänkt på Er! Skönt att höra att allt har gått bra. Hoppas nu Anita piggnar på sig snabbt!
Hoppas ni får en fin helg/Gunilla

Tangobutt sa...

I am happy Anita is healthy. I am so sad about what happened. A big hug and crying from USA.