onsdag 18 maj 2016

Ögonspegling

Jag var på Kungskliniken (nyöppnad för något år sedan) i Kungsbacka igår med Ally o Nickie. De ögonspeglades och båda två var utan anmärkning.
De ska löpa nu när som helst och båda två ska paras.
Här blir Fiffi (C.I.B. SE UCH, NO UCH, DK UCH Dreamwishes Fiffi) friserad så hon kan sköta sina plikter som vårdhund.
I höstas började jag dansa linedance :) Jättekul och bra mycket svårare än jag trodde. Det är så mycket steg som man ska komma ihåg. Vi har lärt oss en ny dans varje tillfälle. Fungerar hyfsat om jag har möjlighet att gå varje torsdag men det har jag inte o då blir jag helt förvirrad... mer än vanligt alltså ;) Jag hoppas på att det fortsätter till hösten för jag inbillar mig att jag kommer att bli bättre. Det är himla kul :) Jag dansar på WestlineLine Fashions i Skene. Stort Tack till dansläraren Jeanette som stått ut med mig i två terminer! 

Något som jag har tagit upp i mitt liv igen är ridningen. Började rida som 9-åring och i många, MÅÅÅÅÅNGA år var hästar allt i mitt liv, verkligen ALLT. I höstas när jag börjat på linedance så kom jag på att jag ville rida western så jag kontaktade ett ställe här i marks kommun: De hade nedlagt för vintern. Då kontaktade jag Marks Ridskola o började rida på lektion i början av januari. Jag är väldigt ringrostig. Efter de första lektionerna kunde jag inte gå på flera dagar. Det är så underligt för det som har varit nedskuffad o förträngt har bara vällt upp. Jag sålde min sista häst när jag fick Stella o nu rider jag igen och vill rida mer o mer o mer :) Så himla kul!
I fredags tog jag årets ridborgarmärke på min lektion. Jag kommer ihåg när ridborgarmärket kom. Jag kommer inte ihåg vilket år det var men förmodligen tidigt -80 tal. Jag tog i allafall ridborgarmärket då i några år, synd att jag inte sparat dem :)




Inga kommentarer: