söndag 26 juli 2015

Svenska Kromfohrländerklubbens Årsträff 2015

Svenska Kromfohrländerklubbens årsträff har gått av stapeln 25-26 juli. Vi började med årsmötet i lördags morse. Jag blev omvald, två nya år som vice ordförande, Tack för förtroendet! Efter det så hade vi lunch och utställningen skulle börja kl 13.00 men vi fick skjuta på det till 13.30. Detta är nytt för iår, att vi hade utställningen på lördagen istället för söndagen. Jag fick bara possitiv respons på det, hörde inte någon som tyckte det var bättre att ha utställningen på söndagen. Det enda lilla negativa jag hörde var att utställningen började lite för tidigt. Det blev för lite tid imellan årsmötet och utställningen. Vi hade Birgit Nothelle från Tyskland här. Hon gjorde ett excellent jobb. Hon gick över 55 hundar o gav alla en kritik. Min egen "Pentu", SE- NO- DK CH Alobelin Cosmos vann alltihop, han blev Bäst i Ras. Bäst i Motsatt kön blev
SE- NO- FI CH, SE JV-13, NO JV-13 Fondador Xena X-tas. Det var en hel del Dreamwishes hundar som visade upp sitt vackra jag, mycket uppskattat, Tack för att ni kom! Efter utställningen så hade vi grillkväll. Mycket trevligt som vanligt :) På söndagen var det agilitytävlingar. Vi hade turen att få hyra tångahallen eftersom det stod som spön i backen precis hela helgen. Tänk vilken Tur att vi fick det. Ni kan ju tänka er vilken katastrofhelg det skulle ha blivit annars...

Nu till valparna, Dreamwishes B-kull och Dreamwishes Q-kull. De mår alla bra o har blivit väl omhändertagna av Henrik o Stella (som kom hem från Brighton igår). Imorgon ska jag ut o shoppa saker till dem som ni valpköpare ska få med er, koppel o halsband o kanske hittar jag på något mer... Kommer att meddela er alla om Vem jag tycker ni ska köpa i dagarna.

1 kommentar:

Unknown sa...

Kan bara GRATULERA till alla framgångar i Tånga och hoppas shoppingen gått bra. Väntar med spänning på att höra från dig.