torsdag 28 maj 2015

Vardagsprat om hund så klart

Titta på fotot
Hundgården näst längst bort, hundgård nr 4. Under bordet så befinner sig Ivan och lilla Nickie. Hon har precis börjat få vara i hundgård små korta stunder när vädret tillåter. Det är rätt årstid nu för en liten valp. Men när det regnar då? Ja då är Bella som så att hon släpper inte in någon i kojan. Det är hennes!! Det är största storleken på koja för att den ska räcka till de som befinner sig i hundgården men som i detta fall då, vad gör man då? Jag har så svårt att förstå mig på vissa hundfasoner. Alva (förlåt Alva att jag ska säga något negativt om dig nu) släppte Inte in någon i hundkojjan förutom sina döttrar (ja hade jag behållt någon son skulle det kanske också varit ok) Hon släppte in Ebba o Fiffi men inte Ville el den hane som gick med dem. Att man är sån? Ingen känsla för sina kamrater, hm, underligt. Kanske är det att förmänskliga hundar att tänka så? På den tiden när Alva gjorde så löste jag det genom att ställa in en koja brevid kojan, så vi hade 2 kojor i hundgården. Det ska jag inte göra nu. Nu till en början så behöver inte Nickie och Ivan vara ute i kojan när jag inte har uppsikt över hundgårdarna och sen till hösten... ja då händer det något spännande här :) Vi ska börja att bygga vårt hundhus i sept. Den ska stå framför långsidan av hundgårdarna, ute på åkern. En lång vinklad länga med boxar så att alla boxarna ska kunna ha en utgång till en hundgård. Sen på andra vinkeln (som ett L kommer det se ut) så ska vi ha ett kontor och ett duschrum. Åh vad jag ser fram emot det!!
Ally har en stor magen nu men jag vet inte om jag tycker att det syns något på fotona. I hundgård nr 2 så är det Gurkan o Olga som syns. I nr 3 i högra hörnet står Petra.
Ally, Ville och Anita



2 kommentarer:

Unknown sa...

Jodå, lite syns det allt (midjan har ju försvunnit). Hoppas det blir många fina valpar. Vad roligt med byggprojekt! När en dröm börjar bli verklighet och man kan få det precis som man vill.

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.